ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arapça-I (Temel Arapça-I) İSL105 GÜZ 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Arapça hakkında temel bilgileri tanır.
    2-Arapça dil bilgisinin özelliklerini analiz eder
    3-Arapça yazılmış bir metni doğru okuyup, analiz eder
    4-Duygu ve düşüncelerini öğrendiği Arapça sözlü olarak ifade eder.
    5-Bir konu hakkındaki düşüncelerini orta seviyede Arapça yazılı olarak ifade eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10550
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Arap Harfleri K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1.
    2 Arap Harflerinin Kısa Ünlülerle Seslendirilmesi (fetha-damme-kesra), cezm,şedde, tenvin K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1.
    3 Arap Harflerinin Uzun Ünlülerle Seslendirilmesi, med harfleri, müennes-müzekker K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1.
    4 Arap Harflerinin Yazılışları (başta-ortada-sonda) K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1.
    5 Soru edatı: mâ, İşaret Zamirleri, Soru edatı, Marife ve Nekra K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2.
    6 Kişi Zamirleri , İyelik Zamirleri K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2.
    7 İsim Cümlesi (mubteda-haber), Nisbet Ya`sının kullanımı K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2.
    8 İsim cümlesi K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2.
    9 Meslek sorma, (1-10) arası sayılar, Aile Fertleri K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3.
    10 Soru Edatı, Akrabalar, selamlaşma ifadeleri K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3.
    11 İsim Tamlaması, İsmi Tafdil, ikil (musenna) K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3.
    12 Sıfat Tamlaması, Soru edatı, Evin Bölümleri- Eşyaları K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4.
    13 Düzenli ve düzensiz çoğullar K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4.
    14 Temel düzey metin okumaları ve dikte K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4.
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Bekir YILDIRIM
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölüm öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Heyet, (2012), el-Arabiyye Beyne Yedeyk III-IV, Tekin Kitabevi, Konya. K2. el-Galâyînî, Mustafâ, (1966), Câmiu`d-Durûsil-Arabiyye, Beyrut.
    Yardımcı Kitap YK1. Sevinç, Resul, (2013), Arapçanın Temel Gramer Kuralları (Çözümlü-Alıştırmalı) Nahiv, Ensar Neşriyat, İstanbul.
    Dersin Amacı Arapça kelime çeşitleri ve cümle yapıları hakkında öğrencilere temel bilgi kazandırarak Arapça klasik ve modern metinleri okuma, anlama, ifade etme ve yazma becerilerini geliştirmek.
    Dersin İçeriği Temel Gramer Kuralları ve dinî ve edebî seçilmiş örnek parçalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 3
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 3
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 3
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster