ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kur`an Okuma ve Tecvid II İSL102 BAHAR 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sağlıklı bir Kur`an okuyuşu için gerekli olan tecvid ilminin kurallarını hatırlar.
    2-Harfleri, mahreç yerleri ve sıfatlarına uygun bir şekilde telaffuz eder.
    3-Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur`an`ın 2-4. cüzünü "talim usulü" çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde telaffuz eder..
    4-Duha- Hümeze arasındaki sureleri ezberden doğru bir şekilde telaffuz eder.
    5-Yüzünden ve ezberden okuduğu ayetler vasıtasıyla temel düzeyde bir Kur`an kültürü edinir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)6636
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   122
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,07 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bir önceki dönemin genel tekrarı, harfler konusunun işlenmesi, İbnü`l-Cezerî`nin Mukaddimesindeki Mahreçle İlgili Beyitler, Duha ve İnşirah surelerinin doğru ezberlenmesi için yüzüne okunması, 21-24 sayfaların yüzünden okunması. K1-s. 21-24, K2 s. 25-26; YK1 s. 3, YK2 s. 5
    2 Harekeler ve çeşitleri konusunun işlenmesi, Duha ve İnşirah surelerinin ezbere okunması, Tin Suresi ile 25-28 sayfaların yüzünden okunması. K1- s. 25-28, K2- s. 26-28; YK1 s. 3, YK2 s. 8
    3 Harflerin harekeli olarak talimi, Tin Suresinin ezbere okunması, Alak Suresi ile 29-33. sayfaların yüzünden okunması. K1- s. 29-33, K2- s. 26-28 ; YK1 s. 9, YK2. s.10
    4 Harflerin cezimli olarak talimi, Alak Suresinin ezbere okunması, Kadir Suresi ile 34-38. yüzünden okunması. K1- 34-38, K2 s.28-29.; YK1- s.8, YK2. s.10
    5 Harflerin şeddeli olarak talimi, Kadir suresinin ezbere okunması, Beyyine Suresi ile 39-42. sayfaların yüzünden okunması. K1. s. 39-42, K2- s. 28-29; YK1- s.15, YK2 s. 1-26
    6 Harf-i med ve med konusunun işlenmesi, Beyyine Suresi`nin ezbere okunması, Zilzal Suresi ile 43-46. sayfalrın yüzünden okunması. K1- s. 43-46, K2- s. 85; YK1- s. 29, YK2- s. 72
    7 Sebeb-i med konusunun işlenmesi, Zilzal Suresinin ezbere okunması, Adiyat Suresi ile 47-50. sayfaların yüzünden okunması. K1- s.47-50, K2-s. 109; YK1- s. 29, YK2- s. 72
    8 Meddi Tabii konusunun işlenmesi, harflerin medli olarak talimi, ezberlerin tekrarı. 51-55. sayfaların okunması. K1- s. 51-55, K2- 109; YK1- s. 29, YK2- s. 76
    9 Meddi Muttasıl konusunun işlenmesi, Adiyat SuresiNin ezbere okunması, Karia Suresi ile 56-60. sayfaların yüzünden okunması. K1- s. 56-60; K2- s.109; YK1- s. 76, YK2- s. 54
    10 Meddi Munfasıl konusunun işlenmesi, Karia Suresinin ezbere okunması, Tekasür Suresi ile 61-65.sayfalrın yüzünden okunması. K1- s. 61-65; K2- s. 109; YK1- s. 20, YK2.- s. 16
    11 Meddi Lazım konusunun işlenmesi, Tekasür Suresinin ezbere okunması, Asr ve Hümeze sureleri ile 66-70. sayfaların yüzünden okunması. K1- s. 66-70; K2- s. 109; YK1- s. 83, YK2.- s. 27
    12 Meddi Arız konusunun işlenmesi, Asr ve Hümeze surelerinin ezbere okunması. 71-75. sayfaların okunması. K1,- s. 71-75; K2- s. 120; YK1- s. 71, YK2.- s. 189
    13 Meddi Lin konusunun işlenmesi, İbnü`l-Cezerî`nin Mukaddimesindeki Mahreçle İlgili Beyitler, Ezberlerin tekrarı, 76-78 sayfaların okunması K1- s. 76-78; K2- s. 120; YK1- s. 28, YK2.- s. 98
    14 Daha önceki bilgilerle tecvid tahlilleri, İbnü`l-Cezerî`nin Mukaddimesindeki Mahreçle İlgili Beyitler, ezberlerin genel tekrarı, 79-80. sayfaların okunması K1- s. 79-80; K2- Bölüm 3; YK1- Bölüm 1, YK2.- Bölüm 1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Abdülhekim Ağırbaş
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Abdulhekim Ağırbaş

    2-)Doktor Öğretim Üyesi Yahya Arslan

    3-)Öğretim Görevlisi Sibel Danacı

    4-)Öğretim Görevlisi Mehmet Naci Çağlar

    5-)Öğretim Görevlisi Neslihan Polat

    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Yahya Arslan Öğr. Gör. Sibel KARACA Öğr. Gör. Neslihan POLAT
    Kaynaklar K1: Kur`an-ı Kerim. K2: Pakdil, R. (2014). Ta`lim Tecvid ve Kıraat. İstanbul: İFAV Yayınları. K3: Çetin, A. (2013). Kur`an Okuma Esasları. Bursa: Emin Yayıınları. K4: Karaçam, İ. (2011). Kur`ân-ı Kerîm`in Nüzûlü ve Kıraati. İstanbul: İFAV Yayınları. K5: Temel, N. (2009). Kıraat ve Tecvîd Istılahları. İstanbul: İFAV Yayınları. K6: Ünlü, Demirhan. (1993). Kur`an-ı Kerim`in Tecvidi. Ankara: TDV Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1: Cemal b. İbrahim el-Kırş.(2012). Dirâsetü`l-Mehâric ve`s-Sıfat. Mısır YK2: İbnü`l-Cezerî, Muhammed. en-Neşr fi`l-kırââti`l-aşr. Thk. Ali Muhammed Dabbâ`. 2 Cilt. Beyrut: Dâru`l-kütübi`l-`ilmiyye, ts. YK3: İbn Mücâhid, Ebû Bekr. (1972). Kitâbu`s-seb`a fi`l-kırâât. Thk. Şevkî Dayf. Kahire: Dâru`l-meârif. YK4: Maşalı, Mehmet Emin. (2016). Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi. Ankara: Otto.
    Dersin Amacı Sağlıklı bir Kur`an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur`an`ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir.
    Dersin İçeriği Kur`an`ın yüzünden okunması. Ezberlerin talimi ve dinlenilmesi. Tecvid kurallarının anlatılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. 5
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 4
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 4
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 4
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster