ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arapça IV (Okuma-Anlama) İSL208 BAHAR 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Arapça bir metni doğru okuyup, anlama yeteneği kazanma
    2-Duygu ve düşüncelerini Arapça sözlü olarak ifade edebilme
    3-Bir konu hakkındaki düşüncelerini Arapça yazılı olarak ifade edebilme
    4-Arapça metinleri işitsel olarak doğru anlayıp dikte edebilme
    5-Arapçadan Türkçeye, Türkçeden Arapçaya çeviri yapabilme
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10660
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   146
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,87 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Fiil- Fail Uygunluğu K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1.
    2 Mazi Fiil (Meçhul) K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1.
    3 Muzari Fiil (Meçhul) K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1.
    4 Mefulu mutlak, Mefulun lieclih, Mefulu maah K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-1, K3-Bölüm-1, YK1-Bölüm-1, YK2-Bölüm-1.
    5 Haberin Çeşitleri K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2.
    6 Haberin Mübtedanın önüne geçmesi K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2.
    7 Cinsini nefiy eden (LA) Klasik metin okumaları K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2.
    8 Bazı bablar, Klasik metin okumaları K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-2, YK1-Bölüm-2, YK2-Bölüm-2.
    9 Bablar, Klasik metin okumaları K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3.
    10 Bablar, Klasik metin okumaları K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3.
    11 Sahih Fiiller ve çekimleri K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3.
    12 Mutel Filler ve çekimleri K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-3, YK1-Bölüm-3, YK2-Bölüm-3.
    13 Metin okumaları ve çözümlemeleri K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4.
    14 Metin okumaları ve çözümlemeleri K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4, YK1-Bölüm-4, YK2-Bölüm-4.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Bekir YILDIRIM
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Reşat Ermiş

    Ders Yardımcıları Öğretim Görevlisi Reşat Ermiş
    Kaynaklar K1. Heyet, (2012), el-Arabiyye Beyne Yedeyk III-IV, Tekin Kitabevi, Konya. K2. el-Galâyînî, Mustafa, (1966). Câmiu`d-Durûsil-Arabiyye, Beyrut. K3., Rizâ, Alî, (2013). el-Merci fil-Luğatil-Arabiyye; Sarfuhâ ve Nahvuhâ, I-III, 4. bs., Beyrut.
    Yardımcı Kitap YK1. Sevinç, Resul, (2013). Arapçanın Temel Gramer Kuralları (Çözümlü-Alıştırmalı) Nahiv, Ensar Neşriyat, İstanbul. YK2. Karslı, İlyas, (2013). Yeni Sözlük, Ensar Neşriyat, İstanbul.
    Dersin Amacı Arapça okuduğu orta düzey bir metni anlamasını sağlamak, Arapça ile iletişim kurulmasını kavratmak, sorulan sorulara cevap verecek, günlük etkinliklerden bahsedecek düzeyde bilgi birikimi kazandırmak, istenilen bir konu hakkında kompozisyon yazabilmek.
    Dersin İçeriği Arapçanın temel gramer Kuralları ve dinî ve edebî seçilmiş örnek parçalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 2
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster