ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dinler Tarihi I İSL312 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Farklılık ve çok kültürlülüğü analiz eder.
    2-Yeni fikirler üretme kapasitesini tanır.
    3-Farklı dini akımların teolojik ve kurumsal yapılarıyla tarihsel gelişimlerini tanır.
    4-Uygulamaya dönük bilimsel araştırmalar yapar.
    5-Dinin tarihsel ve güncel tezahürlerini birbiriyle karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)7321
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   79
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,63 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Din ve Dinler Tarihi Kavramları K1 Bölüm 1-YK1 Bölüm 1
    2 Dinler Tarihine Giriş K1 Bölüm 1-YK1 Bölüm 1
    3 Dinin Kökeni İle İlgili Teoriler K1 Bölüm 1-YK1 Bölüm 1
    4 Dinlerin Sınıflandırılması K1 Bölüm 1-YK1 Bölüm 2
    5 Dünyada ve Türkiye`de Dinler Tarihi Araştırmaları K1 Bölüm 1-YK1 Bölüm 2
    6 Sabiilik K1 Bölüm 13 -YK1 Bölüm 8
    7 Maniheizm K1, Bölüm 14-YK1, Bölüm 7
    8 Türklerin İslam Öncesi İnançları K1 Bölüm 16-YK1 Bölüm 16
    9 Türklerin İslam Öncesi İnançları K1 Bölüm 16-YK1 Bölüm 16
    10 Mecusilik K1 Bölüm 15-YK1 Bölüm 6
    11 İslam Öncesi Arabistan Bölgesinin İnanç Yapısı K1 Bölüm 17-YK1 Bölüm 5
    12 İslam Öncesi Arabistan Bölgesinin İnanç Yapısı K1 Bölüm 17-YK1 Bölüm 5
    13 Hint Kökenli Dinler: Hinduizm K1 Bölüm 5-YK1 Bölüm 9
    14 Budizm, Caynizm K1 Bölüm 6-YK1 Bölüm 11
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ercan Çelik
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Ercan Çelik

    Ders Yardımcıları Ar.Gör Murat Kaya
    Kaynaklar K1: Gündüz, Ş. (2007). Yaşayan Dünya Dinleri. Ankara. Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1:Adam, B. 2018. Dinler Tarihi El Kitabı.Ankara. Grafiker yay.
    Dersin Amacı Dinsel geleneklerin arka planlarında yer alan temel kavram ve değerleri tanıtmak; farklı din tezahürlerinin anlaşılıp değerlendirilmesine olanak sağlamak; İslam dinini farklı inanç sistemleriyle karşılaştırma yetisi kazandırmak ve farklı din mensubu kişilerle empatik bir ilişki kurulmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Dinler Tarihinin tanımı, konusu, metodu, önemi ve gelişmesi, Din Bilimleri arasındaki yeri, Batı`da, İslam dünyasında ve Türkiye`de Dinler Tarihi çalışmaları, Günümüz Dini Coğrafyası (Yaşayan dinler hakkında genel bilgiler), Gnostik Dinler: Sabiilik ve Maniheizm, Geleneksel Türk Dini, Mecusilik, Uzak Doğu Dinleri: Hinduizm, Budizm, Caynizm ve Sihizm,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 3
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 4
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 3
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 3
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster