ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitim Psikolojisi İSL216 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim-Psikoloji ilişkisini kurar.
    2-Öğrenme ve gelişimle ilgili temel kavramları tanımlar.
    3-Gelişimin özelliklerini anlatır.
    4-Öğrenme kuramlarını anlatır.
    5-Etkili öğrenmeyi tanımlar.
    6-Öğrenmede grup dinamiğinin kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)4520
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitim-Psikoloji ilişkisi
    2 Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri
    3 Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar
    4 Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim)
    5 Öğrenmeyi etkileyen faktörler
    6 Öğrenme kuramları
    7 Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları
    8 Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları
    9 Etkili öğrenme
    10 Öğrenmeyi etkileyen faktörler
    11 Motivasyon
    12 Bireysel faktörler
    13 Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi
    14 Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar BACANLI, Hasan. Eğitim Psikolojisi. 17. Baskı. Pegem Akademi, Ankara, 2011. SELÇUK, Ziya. Eğitim Psikolojisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010. YEŞİLYAPRAK, Binnur. Eğitim Psikolojisi Gelişim-Öğrenme-Öğretim. Pegem Akademi, Ankara, 2011.
    Yardımcı Kitap BACANLI, Hasan. Eğitim Psikolojisi. 17. Baskı. Pegem Akademi, Ankara, 2011. SELÇUK, Ziya. Eğitim Psikolojisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010. YEŞİLYAPRAK, Binnur. Eğitim Psikolojisi Gelişim-Öğrenme-Öğretim. Pegem Akademi, Ankara, 2011.
    Dersin Amacı Eğitim-Psikolojisi ilişkinin bilinmesi. Gelişimin özelliklerini bilerek etkili öğrenmedeki etkisinin değerlendirilmesi.
    Dersin İçeriği Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 3
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 3
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster