Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanışma ve Dönem Planının hazırlanması
|
|
2
|
Soru sorma alıştırmaları ile ilgili plan hazırlama ve uygulama , idari çalışmalar.
|
|
3
|
Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü planı hazırlama uygulama, idari çalışmalar.
|
|
4
|
Öğrenci çalışmalarını değerlendirme, idari çalışmalar
|
|
5
|
Ders kitaplarından yararlanma, e-okul çalışmaları
|
|
6
|
Öğrencilerle grup çalışmaları planı yapma ve uygulama.
|
|
7
|
Öğrencilerle grup çalışmaları yapma ve uygulama
|
|
8
|
Öğrenci çalışmalarını değerlendirme ve kayıt tutma
|
|
9
|
Test hazırlama puanlama ve test sonuçlarını analiz etme, e-okul çalışmaları
|
|
10
|
Öğretimde gösterimlerden yararlanma
|
|
11
|
Dersin planlanması etkinliklerine katılma, e-okul çalışmaları
|
|
12
|
Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, portföy hazırlama
|
|
13
|
Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, portföy hazırlama
|
|
14
|
Öğretmenlik uygulaması çalışmalarının değerlendirilmesi
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hasan Coşkun
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları.
|
Kaynaklar
|
Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi;
Nas, Recep. İnsan Olmak Öğretmen Olmak, Isparta: Ezgi Kitabevi, 2012.
Alkan, Şenol. Çocuk Gözüyle Öğretmen Olmak, Ankara: Berikan Yayınevi, 2014.
|
Yardımcı Kitap
|
Nas, Recep. İnsan Olmak Öğretmen Olmak, Isparta: Ezgi Kitabevi, 2012.
Alkan, Şenol. Çocuk Gözüyle Öğretmen Olmak, Ankara: Berikan Yayınevi, 2014.
|
Dersin Amacı
|
Öğretmen adaylarına sınıf içinde (gerçek sınıf ortamında) öğretmenlik becerisi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Haftada bir tam gün ya da iki yarım gün (minimum 12 hafta) öğretmen adaylarının bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanmasına ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmesi , Milli Eğitim Kanun ve Yönetmeliklerinin incelenmesi ve e-okul çalışmaları.Öğretmenlik Uygulaması değerlendirilmesi ve paylaşılması).
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
2
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
3
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
2
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
3
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|