ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hadis Tarihi İSL109 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hadisi şekil özellikleriyle tanır.
    2-Hadisin oluşum aşamalarını değerlendirir.
    3- Hadis Tarihinin aşamalarını tanır, sıralar ve değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hz. Peygamber`in Örnekliği ve Dindeki yeri K1, K2, K3, K4, YK1, YK2.
    2 Rivayet Dönemi: Hicri I. ve II. Asırlar; Hz. Peygamber ve Sahabe Dönemi K1, K2, K3, K4, YK1, YK2.
    3 Tabiin ve Tebe-i Tabiin Dönemi K1, K2, K3, K4, YK1, YK2.
    4 İsnad Faaliyetinin Doğuşu ve Gelişmesi K1, K2, K3, K4, YK1, YK2.
    5 Cerh ve Tadîl Hareketi (Hadis Tenkitçiliği)`nin Doğuşu ve Gelişmesi K1, K2, K3, K4, YK1, YK2.
    6 Yazılı Rivayete Geçiş K1, K2, K3, K4, YK1, YK2.
    7 Ekoller: Ehl-i Hadis, Ehl-i Rey vd. K1, K2, K3, K4, YK1, YK2.
    8 Hicri III. Asır: Ekoller Arası Tartışmalar K1, K2, K3, K4, YK1, YK2.
    9 Temel Hadis Kaynaklarının Yazılması K1, K2, K3, K4, YK1, YK2.
    10 Hicri IV. Ve V. Asır: Hadis Usulü Eserlerinin Yazılması K1, K2, K3, K4, YK1, YK2.
    11 Nakil Dönemi: Siyasi ve Fikri Gelişmeler K1, K2, K3, K4, YK1, YK2.
    12 Otoriterleşme ve Daru?l-Hadisler K1, K2, K3, K4, YK1, YK2.
    13 Son Dönem: Oryantalistler K1, K2, K3, K4, YK1, YK2.
    14 İslam Dünyası ve Hadis K1, K2, K3, K4, YK1, YK2.
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Ali ASAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Ar. Gör. Nurdan GENÇ
    Kaynaklar K1. Aydınlı, Abdullah. (2012). Hadis Tarihi Ders Notları, İFAV Yayınları, İstanbul. K2. Yücel, Ahmet. (2012). Hadîs Târihi. İFAV Yayınları, İstanbul. K3. Kuzudişli, Bekir. (2019). Hadis Tarihi. Kayıhan Yayınları, İstanbul. K4. Koçyigit, Talat. (1988). Hadis Tarihi. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Kuzudişli, Bekir. (2019). Hadis Tarihi. Kayıhan Yayınları, İstanbul. YK2. Koçyigit, Talat. (1988). Hadis Tarihi. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Hadis tarihindeki dönemleri, önemli eserleri, şahısları ve temel kavramlarını tanımak.
    Dersin İçeriği Bu derste başlangıçtan günümüze hadis tarihi, temel konuları, eserleri ve kavramları incelenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 5
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 4
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 5
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 4
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 4
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster