ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hadis Usulü İSL114 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hadisin başlangıçtan günümüze kadar geçirdiği aşamaları sıralar ve değerlendirir.
    2-Hadis tarihindeki önemli simaları eserleri tanır.
    3-Hadis Usûlünün temel kavramlarını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hadis usulüne giriş, tanımı konusu ve gayesi K1 bölüm 1
    2 Hadis usulünün doğuşu ve gelişimi K1 bölüm 1
    3 Hadis usulünün temel kavramları K1 bölüm 2
    4 Hadis, sünnet, eser kavramları K1 bölüm 2
    5 Sened, metin, rivayet, dirayet kavramları K1 bölüm 3
    6 Ravi ve Muhaddis kavramları K1 bölüm 3
    7 Hadis Tarihinin Problemleri K1 bölüm 4
    8 Hadis usulü eserleri K2 bölüm 1
    9 Senedin incelenmesi, Sahâbe, Tâbiûn, Etbâu-Tâbiîn K2 bölüm 1
    10 Ravide aranan nitelikler (adalet, zabt), Ravinin tadili ve cerhi, Ravide cerh ve tadilin birleşmesi, Ravinin cerh ve tadilinde kullanılan lafızlar, Ravinin âdâbı, Ravinin hadis öğrenme yolları K2 bölüm 2
    11 Metnin İncelenmesi: Eldeki bilgilerle karşılaştırma, Dil özellikleri K2 bölüm 2
    12 Hadislerin tasnifi; Makbul hadisler: Sahih ve Hasen hadis, Merdud hadisler: Zayıf hadis: Mürsel, Munkatı, Mudal, Muallak, Müdelles K2 bölüm 3
    13 Merdud hadisler: Muallel, Muzdarib, Maklub, Şâz, Münker, Metruk. Mevzu hadis, tarihçesi, hadis uydurma sebepleri, uydurma hadisi tanıma yolları K2 bölüm 3
    14 Müşterek Hadis çeşitleri: Kudsi, Merfu, Mevkuf, Maktu, Müsned, Muttasıl, Muanan , Müdrec, Haber-i Vâhid, Meşhur, Aziz, Ferd, Garîb, Musahhaf, Muharref, Mutâbî, Şâhid, Muhkem, Muhtelif K2 bölüm 4
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Arif Gezer Dr. Öğr. Üyesi İbrahim HANEK
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Arif Gezer

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çakan, İsmail Lütfi. (2012). Hadis Usulü. İFAV Yayınları, İstanbul. K2. Aydınlı, Abdullah. (2016). Hadis Tespit Yöntemi Hadis Usulü. Rağbet Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Çakan, İsmail Lütfi(2012). Hadis Usulü. İFAV Yayınları, İstanbul. YK2. Aydınlı, Abdullah. (2016). Hadis Tespit Yöntemi Hadis Usulü. Rağbet Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Hadis usulünün temel kavramlarını eserleri tanıtmak.
    Dersin İçeriği Bu derste başlangıçtan günümüze hadis usulü, temel konuları, eserleri ve kavramlarıyla incelenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 4
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster