ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İslam Hukuk Usulü I İSL217 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fıkıh usulünün elfaz konularını analiz eder.
    2-Hüküm çıkarma yöntemlerini açıklar.
    3-Olayları metodolojik bakış açısıyla değerlendirir.
    4-Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiyi tanır.
    5-Hukuk metinlerini analiz eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Fıkıh usulüne giriş K1, K2, K3, K4, YK1, YK2
    2 Şer`î Delillerin Tasnifi K1, K2, K3, K4, YK1, YK2
    3 Kur´an-ı Kerîm (Kitab) K1, K2, K3, K4, YK1, YK2
    4 Sünnet K1, K2, K3, K4, YK1, YK2
    5 İcma K1, K2, K3, K4, YK1, YK2
    6 Kıyas K1, K2, K3, K4, YK1, YK2
    7 İstihsan, Mesâlih-i Mürsele, Sahabe Kavli K1, K2, K3, K4, YK1, YK2
    8 Şer`u men kablenâ, Örf, İstıshâb, Sedd-i zerâi`, ilham K1, K2, K3, K4, YK1, YK2
    9 Hüküm ve türleri a) Teklîfî hükümler b) Vad`î hükümler K1, K2, K3, K4, YK1, YK2
    10 Hâkim (Hüküm koyucu), Mahkûm fîh K1, K2, K3, K4, YK1, YK2
    11 Mahkûm aleyh (Mükellef) K1, K2, K3, K4, YK1, YK2
    12 Farklı bakış açılara göre Lâfızların tasnifi K1, K2, K3, K4, YK1, YK2
    13 İslam Hukukunun Gayeleri, Delillerin teâruzu ve nesih K1, K2, K3, K4, YK1, YK2
    14 İctihada ilişkin meseleler K1, K2, K3, K4, YK1, YK2
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Cemil Liv
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar K1. Şaban, Zekiyyüddin. (1990). İslam hukuk ilminin esasları (Usulü`l-Fıkh). Terc. İbrahim Kafi Dönmez. Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara. K2. Apaydın, Yunus. (2017). İslam Hukuk Usulü, Kimlik Yayınları, Kayseri. K3. Kahraman, Abdullah. (2010). Fıkıh Usulü. Rağbet Yayınları, İstanbul. K4. Zeydan, Abdulkerim. (2017). İslam Hukukuna Giriş. Terc. Ali Şafak. Kayıhan Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Köse, Saffet. (2012). İslam Hukukuna Giriş, Hikmetevi Yayınları, İstanbul. YK2. Apaydın, Yunus. (2010). İslam Hukukuna Giriş, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
    Dersin Amacı Dini delillerden çıkarılan hükümler ve hüküm çıkarma yöntemleri hakkında bilgi vermek.
    Dersin İçeriği Hüküm, hakim ve nasları anlamanın ve hüküm çıkarmanın yolları. İçtihat ve mezhepler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 5
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 3
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 4
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 3
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster