ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hadis Okumaları II İSL218 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hadis metinlerini tanır.
    2-Hadisleri yorumlar.
    3-Güncel problemlere çözüm üretmede hadis metinlerini kullanır.
    4-Eserde yer verilen bölümler ve hadisler arasında ilişki kurar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Buharinin Sahihi ve Kitabül-İlmlerin tanıtılması ve 1- 10. hadisleri okuma K1. bölüm 1
    2 11- 20. hadisleri okuma K1. bölüm 2
    3 21- 35. hadisleri okuma K1. bölüm 3
    4 31- 40. hadisleri okuma K1. bölüm 4
    5 41- 55. hadisleri okuma K1. bölüm 5
    6 51- 60. hadisleri okuma K1. bölüm 6
    7 61- 70. hadisleri okuma K1. bölüm 7
    8 71- 80. hadisleri okuma K1. bölüm 8
    9 81- 90. hadisleri okuma K1. bölüm 9
    10 91- 100. hadisleri okuma K1. bölüm 10
    11 101- 110. hadisleri okuma K1. bölüm 11
    12 111- 120. hadisleri okuma K1. bölüm 12
    13 121- 130. hadisleri okuma K1. bölüm 13
    14 Buharinin Sahihinin Kitabül-İlm bölümünde yer alan hadislerin bölüm başlığı ile ve kendi aralarındaki ilişkileri yorumlama K1. bölüm 1-13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Arif GEZER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Buhârî, Muhammed b. İsmail. (1992). el-Câmiu`s-Sahih. Çağrı Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin, Buhari?nin Sahih?inin Kitabü?l-İlm bölümünden hareketle hadis metinlerini tanıma, hadis metinlerini tercüme edebilmesi, hadislerin dilini tanıması, hadisleri yorumlayabilmesi amaçlanır. Ayrıca okunan hadislerin güncel problemlere nasıl çözüm olacağı tartışılarak olası problemlerin çözümünde fikir yürütmesi hedeflenir.
    Dersin İçeriği Bu derste, Buhari?nin Sahih?inin Kitabü?s-İlm bölümünden hadisler okunup harekelenecek ve tercümeleri yapılacaktır. Ayrıca hadislerden çıkarılabilecek hükümler üzerinde durulacak ve hadisler yorumlanacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 5
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster