ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk- İslam Devletleri Tarihi İSL220 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk-Arap ilişkilerini tarihsel olarak özetler.
    2-Türkler`in Müslüman olma aşamalarını değerlendirir.
    3-İlk Müslüman Türk Devletlerinin sosyal ve kültürel yapılarını yorumlar.
    4-İlk Türk-İslam Devletlerinin Türk ve Dünya tarihindeki rolleri ve etkilerini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Kaynakları K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
    2 Hz. Peygamber ve Dört Halife Dönemi K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
    3 Emevi ve Abbasi Hanedanında Türklerin Etkisi K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
    4 Türklerin İslâmiyeti Kabulü ve Talas Savaşı K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
    5 Türklerin İslâmiyeti Kabulünün Önemi ve Sonuçları K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
    6 Tolunoğulları K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
    7 Sâcoğulları K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
    8 Ihşîdler (Akşitler) K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
    9 İtil (Volga) Bulgar Hanlığı K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
    10 İtil (Volga ) Bulgar Hanlığı K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
    11 Karahanlılar K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
    12 Karahanlılar K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
    13 Gazneliler K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
    14 Gazneliler K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
    Ön Koşul Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fatih Güzel
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Fatih Güzel

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. YAZICI Nesimi, İlk Türk-İslâm Devletleri Tarihi, Ankara Üniversitesi, Ankara 2005.
    Yardımcı Kitap YK1. BARTHOLD V. V., İslâm Medeniyeti Tarihi, Ankara 1963. MERÇİL Erdoğan, Müslüman Türk Devletleri Tarihi, Türk Tarih Kurumu, Ankara 2000. YK2. MERÇİL, Erdoğan, Gazneliler Devleti Tarihi, Türk Tarih Kurumu, Ankara 1989. YK3. GENÇ, Reşat, Karahanlı Devlet Teşkilatı, Kültür Bakanlığı, Ankara 2000. YK4. KİTAPÇI, Zekeriya, Türkler Nasıl Müslüman Oldu?, Yedi Kubbe Yayınları, Konya 2009. YK5. KİTAPÇI, Zekeriya, İlk Müslüman Türk Hükümdar ve Hakanlar, Yedi Kubbe Yayınları, Konya 2004.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, Türkler`in Müslümanlaşmasını ve Araplarla olan ilişkilerini tarihsel süreçte inceleyerek İslamiyet`in Türkler üzerindeki etkisi ve ilk Türk İslam Devletleri hakkında bilgiler vermektir.
    Dersin İçeriği İlk Türk-İslam Devletlerinin siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik tarihi, -Türklerin İslâmiyeti kabulünün önemi -İlk Müslüman Türk topluluklarının sosyal ve kültürel yapıları -İpek Yolu`nun sosyo-ekonomik ve kültürel önemi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 3
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 4
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster