Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Kaynakları
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
|
2
|
Hz. Peygamber ve Dört Halife Dönemi
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
|
3
|
Emevi ve Abbasi Hanedanında Türklerin Etkisi
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
|
4
|
Türklerin İslâmiyeti Kabulü ve Talas Savaşı
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
|
5
|
Türklerin İslâmiyeti Kabulünün Önemi ve Sonuçları
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
|
6
|
Tolunoğulları
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
|
7
|
Sâcoğulları
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
|
8
|
Ihşîdler (Akşitler)
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
|
9
|
İtil (Volga) Bulgar Hanlığı
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
|
10
|
İtil (Volga ) Bulgar Hanlığı
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
|
11
|
Karahanlılar
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
|
12
|
Karahanlılar
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
|
13
|
Gazneliler
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
|
14
|
Gazneliler
|
K1, YK1, YK2, YK3, YK4, YK5
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Fatih Güzel
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Fatih Güzel
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. YAZICI Nesimi, İlk Türk-İslâm Devletleri Tarihi, Ankara Üniversitesi, Ankara 2005.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. BARTHOLD V. V., İslâm Medeniyeti Tarihi, Ankara 1963. MERÇİL Erdoğan, Müslüman Türk Devletleri Tarihi, Türk Tarih Kurumu, Ankara 2000.
YK2. MERÇİL, Erdoğan, Gazneliler Devleti Tarihi, Türk Tarih Kurumu, Ankara 1989.
YK3. GENÇ, Reşat, Karahanlı Devlet Teşkilatı, Kültür Bakanlığı, Ankara 2000.
YK4. KİTAPÇI, Zekeriya, Türkler Nasıl Müslüman Oldu?, Yedi Kubbe Yayınları, Konya 2009.
YK5. KİTAPÇI, Zekeriya, İlk Müslüman Türk Hükümdar ve Hakanlar, Yedi Kubbe Yayınları, Konya 2004.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, Türkler`in Müslümanlaşmasını ve Araplarla olan ilişkilerini tarihsel süreçte inceleyerek İslamiyet`in Türkler üzerindeki etkisi ve ilk Türk İslam Devletleri hakkında bilgiler vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
İlk Türk-İslam Devletlerinin siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik tarihi, -Türklerin İslâmiyeti kabulünün önemi -İlk Müslüman Türk topluluklarının sosyal ve kültürel yapıları -İpek Yolu`nun sosyo-ekonomik ve kültürel önemi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
3
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
-
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
4
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
-
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
-
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
4
|