ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Araştırma Yöntemleri İSL222 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimi ve sosyal konularla ilişkisini tanımlar.
    2-Bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor hazırlar
    3-Bu becerilerin bir sonucu olarak, öğrenciler bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini tanır.
    4-Etik standartlar, yazılım ve yasal sınırlamalar hakkında bilgi uygular.
    5-Araştırma ve değerlendirme becerisi tekniklerini özetler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilim, araştırma, bilimsel araştırma kavramları K1, K2, K3, YK1, YK2.
    2 Bilim ve bilim etiği K1, K2, K3, YK1, YK2.
    3 Araştırma etiği kavramı ve araştırma etiği ihlalleri, araştırma etiğinin temel ilkeleri K1, K2, K3, YK1, YK2.
    4 Bilimsel yöntem, tanımı, aşamaları ve temel nitelikleri K1, K2, K3, YK1, YK2.
    5 Bilimsel yöntem dayandığı temel varsayımlar, bilimsel yöntemde ispat K1, K2, K3, YK1, YK2.
    6 Araştırma tanımı, türleri K1, K2, K3, YK1, YK2.
    7 Temel araştırmalar, uygulamalı araştırmalar K1, K2, K3, YK1, YK2.
    8 Araştırma süreç ve teknikleri K1, K2, K3, YK1, YK2.
    9 Araştırma süreç ve teknikleri K1, K2, K3, YK1, YK2.
    10 Rapor yazımında içerik ve biçim K1, K2, K3, YK1, YK2.
    11 Alıntı kuralları K1, K2, K3, YK1, YK2.
    12 Dipnot ve kaynakça K1, K2, K3, YK1, YK2.
    13 Kaynakça ve dipnot düzenleme I K1, K2, K3, YK1, YK2.
    14 Kaynakça ve dipnot düzenleme II K1, K2, K3, YK1, YK2.
    Ön Koşul ------
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Zeynep YÜKSEL
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Zeynep Yüksel

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar İbrahim Armağan, Bilimsel Yöntem (DEÜ) Yöntem Bilim,1983. İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983. Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi, Remzi Kitabevi, 2000. Robert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayınlanır, TÜBİTA, 2000. E. P. Beiley, P. A. Powell, J. M. Shuttleworth, Bilimsel Makaleleri Hazırlama Ve Yazım Tekniği, Birsen Yayınevi, 1994. Türkkaya Aböv, Bilimsel Araştırma El Kitabı, Savaş Yayınları, 1982. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunlar Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. J. Borzun, H. F. Graff, Modern Araştırmacı, TÜBİTAK, 1999. P. B. Medawar, Genç Bilim Adamına Öğütler, TÜBİTAK, 1999. Ural Armay, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Der Yayını, 1998.
    Yardımcı Kitap Fatih Pakdil, Mimarlık Araştırmaları İçin Bilimsel Araştırma Yöntemi, YTÜ, 1993. Rıfkı Arslan, Ayşenur Ökten, Araştırma Yöntemleri, YTÜ, 1994. Hasan S. Keseroğlu, Kütüphane ? Bilgi Belge Merkezi Kurma Kütüphane Programını Yazma Kılavuzu, Nesil Yayınevi, 2004.
    Dersin Amacı Öğrencilerin hem araştırmaları için hem de bir bilgi mesleğine hizmet vermeyi amaçlayan araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenmelerini ve uygulamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders Kütüphane ve Bilgi Yönetimi (ve bir dereceye kadar ilgili disiplinler) deneysel araştırma yöntemlerini kapsar. Araştırma tasarımı, veri toplama, analiz, geçerlilik ve rapor yazma konuları işlenecektir.
    Dersin İçeriği Bilimin tanımı, kalitesi ve yöntemi; bilimsel araştırmaların süreç ve teknikleri; bilimsel bir araştırmanın konusunu seçer ve kısıtlar, tez için öneri hazırlar; veri toplama; ulusal ve uluslararası yayınlara erişim; bilimsel araştırmanın yapısı, yazımı ve sunum teknikleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 5
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 5
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 3
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 5
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 3
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster