ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`de Dini Akımlar İSL324 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dini grup kavramını bilir ve tanımlar.
    2-Dini grup örneklerini listeler.
    3-Türkiye?deki belli başlı dini grupları tanır.
    4-Din, mezhep, cemaat ve tarikat gibi farklı dini oluşumları tanır.
    5-Dini grupların oluşum nedenlerini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60155
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   79
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,63 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dini grup kavramı, İslam?da gruplaşma olgusuna bakış,dini grupların özellikleri, Din, tarikat, cemaat, mezhep kavramlarının tahlili, dini farlılaşmaların sebepleri. K1, K2, YK1.
    2 Mehmet Zahit Kotku ve İskenderpaşa cemaati. K1, K2, YK1.
    3 Mahmut Sami Ramazanoğlu ve Erenköy cemaati K1, K2, YK1.
    4 Menzil cemaati K1, K2, YK1
    5 Mahmut Ustaosmanoğlu ve Çarşamba cemaati K1, K2, YK1.
    6 Süleyman Hilmi Tunahan ve Süleymancılar K1, K2, YK1.
    7 Bedi?üzzaman ve Said Nursi ve Nurculuk K1, K2, YK1.
    8 Milli Görüş Hareketi K1, K2, YK1.
    9 Kenan Rıfai K1, K2, YK1.
    10 Işıkçılık K1, K2, YK1.
    11 Sufi akımlar: Cerrahiler ve Nakşibendiler K1, K2, YK1.
    12 Haydar Baş grubu K1, K2, YK1.
    13 Anadolu Aleviliği ve Bektaşilik. K1, K2, YK1.
    14 Heretik akımlar K1, K2, YK1.
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ercan Çelik
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Ercan Çelik

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Akyüz, Niyazi. (2007). Dinin Örgütsel İklimi Dini Gruplar, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. K2. Efe, Adem. (2013). Dini Gruplar Sosyolojisi, Dönem Yayıncılık, Ankara.YK1. Gültekingil, Murat; Bora, Tanıl. (2004). Modern Türkiye?de Siyasi Düşünce (C:6İslamcılık). İletişim Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Gültekingil, Murat; Bora, Tanıl. (2004). Modern Türkiye?de Siyasi Düşünce (C:6İslamcılık). İletişim Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Türk toplumunda varlığın devam ettiren dini siyasi nitelikli oluşumları ve bunların özelliklerini ve temel görüşlerini vermek, zihniyet yapıların tanımak.
    Dersin İçeriği Din, mezhep, cemaat ve tarikat olgusunun içeriği, Dindeki farklılaşmaların sebepleri, Türkiye?de yaşayan mezhepler, cemaat ve tarikatlar, Toplumu, toplumsal yapıyı, kültürü ve kurumları, din olgusunu din sosyoloji biliminin verileri ışığında ele alarak incelemektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 1
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 2
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 4
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster