ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dezavantajlı Gruplar ve Din Eğitimi İSL328 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler dezavantajlı grupları ve özelliklerini tanır.
    2-Öğrenciler fiziksel ve zihinsel engelli çocukların özelliklerini ve psikolojisini tanır.
    3-Öğrenciler yaşlıların özelliklerini ve eğilimlerini tanımlar.
    4-Öğrenciler mültecilerin özelliklerini ve eğilimlerini tanımlar.
    5-Öğrenciler kadınların özelliklerini ve eğilimlerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Konuya ilişkin terminolojik açıklama K1, YK1
    2 Dezavantajlı Grup tanımı ve Dezavantajlı Gruplar K1, YK1
    3 Fiziksel Engelliler K1, YK1
    4 Zihinsel Engelliler K1, YK1
    5 Yaşlılar K1, YK1
    6 Mülteciler K1, YK1
    7 Tek Ebeveynli Çocuklar K1, YK1
    8 Kadınlar K1, YK1
    9 Korunmaya muhtaç çocuklar K1, YK1
    10 Korunmaya muhtaç kadınlar K1, YK1
    11 Suçlu çocuklar K1, YK1
    12 Sosyo-ekonomik yönden dezavantajlı grupların özellikleri K1, YK1
    13 Sosyo-ekonomik yönden dezavantajlı grupların eğitimleri K1, YK1
    14 Sosyo-ekonomik yönden dezavantajlı Grupların özellikleri ve eğitimleri K1, YK1
    Ön Koşul Ön koşul dersi bulunmamaktadır
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Yüksel
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Zeynep Yüksel

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Altıntaş, B. Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Politika, Nobel Kitabevi, Ankara,2014.
    Yardımcı Kitap YK1. Kongar, E. (1978) İnsanı Yönlendirme ve Sosyal Hizmetler. Ankara: Şafak Matbaası
    Dersin Amacı Öğrencilerin dezavantajlı grupların özellikleri ve eğitimleri konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Dezavantajlı gruplar, tanımı, yaşlılar, engelliler (fiziksel/zihinsel), korumaya muhtaç çocuklar, kadınlar, suçlular, korunmaya muhtaç çocuk/kadınlar, mülteciler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 5
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 3
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 4
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 3
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster