ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Günümüz Tefsir Problemleri İSL330 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tefsir Problemlerini tanır
    2-Problemlerin Alt yapısını araştırır
    3-Problemlerin çözümüne yönelik teknikleri tanır.
    4-Derse yönelik temel eserleri listeler.
    5-Kur`an ayetlerini doğru yorumlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Günümüz Tefsir Problemlerinin Tespiti K1, s. 27-52
    2 Günümüz tefsir problemlerinin ilgili olduğu ayetlerin gözden geçirilmesi K1, s. 53-68
    3 Kur`an`da Nesh K1, s. 69-104
    4 Kur`an`da cihadla ilgili ayetler K1, s. 105-121
    5 Kur`an`da Recm meselesi K1, s. 121-154
    6 Kur`an`ın Tercümesi meselesi K1, s. 155-182
    7 Kur`an`da kadının yaratılışı K1, s. 183-201
    8 Kur`an`da Dövme meselesi K1, s. 202-213
    9 Kur?ân?a göre Tevrat ve İncil?in tahrifi meselesi K1, s. 214-227
    10 Kur`an`da şefaat meselesi K1, s. 228-239
    11 Tefsirde ihtilaf sebepleri K1, s. 240-256
    12 Teslis inancı ve ilgili âyetlerin yorumu K1, s. 257-269
    13 Kur`an`a Göre Hz. İsa K1, s. 270-284
    14 Kur?an?a göre müslümanlar ile gayr-ı Müslimler arasındaki ilişkileri K1, s. 285-294
    Ön Koşul --------
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Burhan ÇONKOR
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Burhan Çonkor

    Ders Yardımcıları Bölümün Öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Karaman, H. vd. (2020). Kur`an Yolu Meali. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları. K2. https://kuran.diyanet.gov.tr/Tefsir/ K3. Şimşek, S. (2016). Günümüz Tefsir Problemleri. Konya: Kitap Dünyası Yayınları. K4. Demirci, M. (2017). Günümüz Tefsir Problemleri. İstanbul: M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları. K5. Cündioğlu, D. (1995). Kur`an`ı Anlamanın Anlamı. İstanbul: Tibyan Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Okiç, T. (1995). Tefsir ve Hadis Usulünün Bazı Meseleleri, İstanbul: Nûn Yayıncılık. YK2. Kutup, M. (2013). Kur?an?ı nasıl Okuyalım. Çev. Bekir Karlığa. İstanbul: İşaret Yayınları. YK3. Ateş, S. (1997). Kur?an-ı Kerim?in Evrensel Mesajı: Yeniden İslam?a. 2 cilt. İstanbul: Kuran Okulu Yayıncılık.
    Dersin Amacı Tefsir Problemlerini ve Çözümlerini Öğrenme
    Dersin İçeriği Günümüz tefsir problemleri ve çözüm irdelemeleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 5
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 4
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster