ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tefsir Metinleri İSL425 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Klasik ve modern tefsir çalışmalarının tanır
    2-Meşhur müfessirlerin metotlarını tanır
    3-Tefsir metinlerini tahlil edip yorumlar
    4-Metin analizi yapar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mukatil b. Süleyman?ın Tefsirinden örnek metin K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    2 Taberi tefsirinden örnek metin K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    3 Zemahşerî?nin tefsirinden örnek metin K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    4 İbnü?l-Cevzî tefsirinden örnek metin K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    5 Râzî tefsirinden örnek metin K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    6 Ebû Hayyân Tefsîrinden örnek metin K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    7 İbn Kesîr tefsirinden örnek metin K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    8 Ebüssuûd tefsirinden örnek metin K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    9 Beydâvî tefsirinden örnek metin K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    10 Nesefî tefsirinden örnek metin K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    11 Vâhıdî?nin Esbâbu Nüzûl eserinden örnek metin K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    12 İzzet Derveze tefsirinden örnek metin K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    13 Mâturîdî tefsirinden örnek metin K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    14 Sâbûnî tefsirinden örnek metin K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    Ön Koşul -----
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Burhan ÇONKOR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Alanın Öğretim elemanları
    Kaynaklar Mukâtil, b. Süleyman (2003). Tefsiru Mukâtil b. Süleyman. Thk. Ahmed Ferîd. Beyrut: Dâru?l-kütübi?l-ilmiyye; Mâturîdî, Ebû Mansûr Muhammed b. Muhammed (1426/2005). Te?vîlâtü ehli?s-sünne. Thk. Mecdî Baslum. Beyrut: Dâru?l-Kutubi?l-İlmiyye; Taberi, Camiu´l-Beyan, Beyrut 1999; İbnü?l-Cevzî, Ebü?l-Ferec Cemâlüddîn Abdurrahman (1422/2001). Zâdü?l-mesîr fî ilmi?t-tefsir. Thk. Abdürrezzâk el-Mehdî, Beyrut: Dâru?l-Kitâbi?l-Arabî; İbn Kesir, Tefsiru´l-Kur´ani´l-Azim, Beyrut 1983; Suyuti, ed-Dürrü´l-Mensur, Beyrut 1983; Zemahşeri, el-Keşşaf, Beyrut 1977; Fahreddin er-Razi, Mefatihu´l-Ğayb, Beyrut 2004.
    Yardımcı Kitap -------
    Dersin Amacı Tefsirin klasik ve çağdaş dönemde yazılan metinleri tanıtmak, bu metinleri üslup içerik v.b yönlerden analiz etmek, metinlerin çözümü ve anlaşılması hususunda meleke kazandırmak ve Kur?an-ı Kerimin anlaşılmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Tefsir metinlerinin tasnifi, Kur?an?ın Enbiya sûresi gibi orta uzunlukta olan bazı sûreleri İbnu Kesir, Keşşaf, Razî, Kadi, Nesefî, gibi temel eserlerden okumak, gramer, lügat ve belagat açısından metin analizini yapmak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 3
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 4
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 3
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 3
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster