ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hadis ve Yorum İSL426 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Modern dönem yaklaşımlarının hadis yorumuna etkisini tanır.
    2-Hadislerin mesajını günümüz insanına aktarmada modern bir üslup geliştirir.
    3-Modern dönem hadis yorumlama metotlarını değerlendirir.
    4-Modern yorumlama yöntemleri ile klasik yöntemleri karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hadis yorumlama ile ilgili genel bilgilerin tanınması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3.
    2 Modern dönem yorumlama yöntemlerine giriş K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3.
    3 Modern dönemde karşılaşılan problemleri tanıma K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3.
    4 Sosyolojik metodun tanınması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3.
    5 Sosyolojik metoda örnek metinlerin okunması ve tartışılması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3.
    6 Psikolojik metot tanınması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3.
    7 Psikolojik metoda örnek metinlerin okunması ve tartışılması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3.
    8 Bilimci metot tanınması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3.
    9 Bilimci metoda örnek metinlerin okunması ve tartışılması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3.
    10 Tarihselci yaklaşımların tanınması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3.
    11 Tarihselci yaklaşıma örnek metinlerin okunması ve tartışılması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3.
    12 Çevreci yaklaşımların tanınması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3.
    13 Çevreci yaklaşıma örnek metinlerin okunması ve tartışılması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3.
    14 Hadis yorum metot ve yaklaşımlarının karşılaştırılması ve değerlendirilmesi K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Hikmetullah ERTAŞ Dr. Muhammet Ali ASAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Ar. Gör. Nurdan GENÇ
    Kaynaklar K1. Tekineş, Ayhan. (2002). Hadisleri Anlama Problemi. Kaynak Kitaplığı, İstanbul. K2. Kesgin, Salih. (2019). Hadisleri Anlama Sorunu. İSAM Yayınları, İstanbul. K3. Hatiboğlu, İbrahim. (2015). Çağdaşlaşma ve Hadis Tartışmaları Hint Alt Kıtası, Mısır ve Türkiye`de Hadis Tartışmaları. İz Yayıncılık, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Necati, M. Osman. (2018). Hadis ve Psikoloji. çev. Mustafa Işık. Fecr Yayınları, İstanbul. YK2. Köktaş, Yavuz. (2010). Güncel Hadis Yorum ve Tartışmaları. Rağbet Yayınları, İstanbul. YK3. Kutub, Muhammed. (2013). Peygamberden Parıltılar. Beka Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Çağdaş dönemde yapılan hadis yorumlama çalışmalarını tanıtmak.
    Dersin İçeriği Bu derste yirminci yüzyılda yapılmış hadis yorumlama çalışmaları ve metotları işlenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 3
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 5
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 4
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster