ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hadisi Anlamada Yöntem İSL428 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Terğib-Terhib hadislerini tanır ve sünnetin Kur`ân-ı Kerim ışığında anlaşılması metodunu uygular.
    2-Hadisi anlamada hakikat ile mecazın birbirinden ayırt edilmesi ve gaybi olan hususlarla olmayanları birbirinden ayırt etme metodunu tanır ve uygular.
    3-Hadis lafızlarının delalet ettiği anlamların iyi tesbit edilmesi ve ahkâm hadislerini anlamada mezhep imamlarının görüşlerinden istifade edilmesi metodunu tanır ve uygular.
    4-Tıbb-ı Nebevî hadislerini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sünnetin Tanımı ve Muhtevası K1, YK1, YK2, YK3.
    2 Sünnetin Dindeki yeri K1, YK1, YK2, YK3.
    3 Sünneti ele almada temel esaslar K1, YK1, YK2, YK3.
    4 Terğib-Terhib hadislerinin anlaşılması metodu K1, YK1, YK2, YK3.
    5 Sünnetin Kur`ân-ı Kerim ışığında anlaşılması K1, YK1, YK2, YK3.
    6 Bir konuda gelen bütün hadislerin toplanması K1, YK1, YK2, YK3.
    7 Çelişkili hadisleri bağdaştırma veya tercih etme K1, YK1, YK2, YK3.
    8 Hadislerin söylendiği sebepler, şartlar ve amaçlar ışığında anlaşılması K1, YK1, YK2, YK3.
    9 Hadisteki değişken araç ile sabit amacın birbirinden ayırt edilmesi K1, YK1, YK2, YK3.
    10 Hadisi anlamada hakikat ile mecazın birbirinden ayırt edilmesi K1, YK1, YK2, YK3.
    11 Gaybi olan hususlarla olmayanları birbirinden ayırt edilmesi K1, YK1, YK2, YK3.
    12 Hadis lafızlarının delalet ettiği anlamların iyi tespit edilmesi K1, YK1, YK2, YK3.
    13 Ahkâm hadisleri anlamada mezhep imamlarının görüşlerinden istifade edilmesi K1, YK1, YK2, YK3.
    14 Tıbb-ı Nebevî hadislerinin değerlendirilmesi K1, YK1, YK2, YK3.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Hikmetullah ERTAŞ Dr. Muhammet Ali ASAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Ar. Gör. Nurdan GENÇ
    Kaynaklar K1. Kardavi Yusuf. (2018). Sünneti Anlamada Yöntem. Nida Yayıncılık, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Kesgin, Salih. (2019). Hadisleri Anlama Sorunu. İSAM Yayınları, İstanbul. YK2. Coşkun, Selçuk. (2019). Hadise Bütüncül Bakış. İFAV Yayınları, İstanbul. YK3. Özafşar, Mehmet Emin. (2019). Hadisi Yeniden Düşünmek. OTTO Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Hz. Muhammed`in sözlerinin ne anlama geldiğini kavrayabilme yöntemlerini tanımak ve bu yöntemleri uygulamak
    Dersin İçeriği Bu derste Hz. Muhammed`in sözlerinin anlamlarını ve bu anlamları tesbit edebilme yöntemlerini tanıtılacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 5
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 4
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 4
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster