ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasavvuf Literatürü İSL432 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İslami hayata daha geniş bir açıdan tanır.
    2-Taat ve ibadete dair metinlerin, kalbi arınma açısından inceler.
    3-Tarihi vakıalar üzerinden tasavvufu ve İslamı analiz eder
    4-Müslümanların siyasi ve kültürel tarihini, itikadi ve fikri bir açıdan yeniden okur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   77
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,57 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tarikat silsilelerine genel bakış K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    2 Tarikat Silsilelerine genel bakış: Anadolu ölçeği K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    3 Günümüz Anadolu tarikat silsilelerine genel bakış K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    4 Tasavvuf`un sosyal ve kültürel hayata etkisi K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    5 Makam ve hal bakımından insan K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    6 Nefsin Mertebeleri-I K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    7 Nefsin Mertebeleri-II K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    8 Mutasavvıfların ahlak telakkisine mukayeseli bakış K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    9 İnanç ve ibadetlere tasavvufî yaklaşım K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    10 İnanç ve ibadetlere tasavvufî yaklaşım K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    11 Tartışmalı meseleler: Rabıta K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    12 Tartışmalı meseleler: Tevessül ve şefaat K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    13 Tasavvufî şiirlerde hal ve makamlar K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    14 Tasavvufî şiirlerde hal ve makamlar K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fatih Güzel
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Mustafa Kara, Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, Dergah Yay., İstanbul, 2003. K2. H. Kamil Yılmaz, Tasavvuf ve Tarikatlar, Ensar Neşriyat, İstanbul, 2000. K3. Ethem Cebecioğlu, Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözcüğü, İstanbul: Anka Yayınları, 2004.
    Yardımcı Kitap YK1. Selçuk Eraydın,Tasavvuf ve Tarikatlar, Marifet Yay., İstanbul, 1981. YK2. Sühreverdî, Şihâbuddin, Avarifu`l-Mearif, Tah.: Cibir Halîm Mahmud, Mahmud b. Şerîf, Dâru`l-Ma`rife, Kahire Tarihsiz.
    Dersin Amacı İslam toplumunda faaliyet göstermiş olan tarikatları, kurucularını, bunların topluma olan etkilerini, belli başlı dini görüşlerini tanımak
    Dersin İçeriği Tasavvuf tarihi, meseleleri ve tasavvuf ahlakı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. -
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 3
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 1
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. 4
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 3
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster