ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kur`an`a Çağdaş Yaklaşımlar İSL438 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kuran tefsirinde ortaya çıkan yeni yönelişleri ve çıkış sebeplerini analiz eder.
    2-Çağdaş tefsirde öne çıkan guruplar, Kuran anlayışları ve tefsir metotları tanır.
    3-Tarihsellik, evrensellik, yerellik, yöresellik, hermeneutik gibi yeni yaklaşımları tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İlk Dönem Tefsir anlayışı K1, s. 30-50
    2 İlk Dönem Tefsir anlayışı K1, s. 55-76
    3 Çağdaş Dönem Öncesi Tefsir anlayışları K1, s. 85-103
    4 Kavramlar: Çağdaş, modern, modernizm, modernleşme, çağdaş düşünce K2, s. 27-51
    5 XIX-XX. yy. da İslam Dünyası?ndaki siyasi ve fikri gelişmelerin Kur?an ve tefsir anlayışına etkileri K2, s. 57-76
    6 Çağdaş yaklaşımlara etki eden sebepler K2, s. 88-110
    7 İslam dünyasında çağdaş Kur?an ve tefsir çalışmaları (xıx-xx. yy.) K3, s. 33-54
    8 İslam dünyasında Kur?an ve tefsir çalışmalarında çığır açmış guruplar K3, s. 55-77
    9 Mısır?daki yeni Kur?an ve tefsir çalışmaları K3, s. 95-125
    10 Hint alt kıtasındaki Kur?an ve tefsir çalışmaları K4, s. 27-51
    11 Hint alt kıtasındaki Kur?an ve tefsir çalışmaları K4, s. 52-76
    12 Günümüzde tefsir için teklif edilen yeni metotlar ve yönelimler K4, s. 88-110
    13 Çağdaş bir tefsir yöntemi olarak Konulu tefsir K5, s. 30-50
    14 Çağdaş bir tefsir yöntemi olarak Konulu tefsir K5, s. 55-76
    Ön Koşul ------
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Burhan ÇOKOR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Polat, F. (2009). Çağdaş İslam Düşüncesinde Kur?ân?a Yaklaşımlar. İstanbul: İz Yayıncılık. K2. Birışık, A. (2001). Hind Altkıtası Düşünce ve Tefsir Ekolleri. İstanbul: İnsan Yayınları. K3. Paçacı, M. Çağdaş Dönemde Kur?an?a ve Tefsire Ne Oldu??. İslamiyat, VI(4), 85-104. K4. Albayrak, İl. (2004). Klasik Modernizmde Kur?an?a Yaklaşımlar. İstanbul: Ensar Neşriyat. K5. Baljon, M.S. (2000). Kur?an Yorumunda Çağdaş Yönelimler. (Ş. Ali Düzgün, Çev.). Ankara: Fecr Yayınları
    Yardımcı Kitap YK1. Mertoğlu, S. (2001.) Osmanlıda II Meşrutiyet Sonrası Modern Tefsir Anlayışı. (Doktora). Marmara Üniversitesi. YK2. Ateş, S. (t.y.). Yüce Kur?an?ın Çağdaş Tefsiri, 12 cilt. İstanbul: Yeni Ufuklar Neşriyat. YK3. Jansen. J.J.G. (1993). Kur?an?a Bilimsel-Filolojik-Pratik Yaklaşımlar (Halilrahman Açar, Çev.). Ankara: Fecr Yayınları.
    Dersin Amacı İslam dünyasında son iki yüzyılda meydana gelen siyasi ve sosyal gelişmeler ve değişmelerin fikri plana yansımasının, Kur?an anlayışı ve onun yorumlanmasına olan etkilerinin analizidir. İslam dünyasının değişik bölgelerinde birçok grupların ve kişilerin yeni tefsir metotları teklif etmesi ve buna uygun olarak da tefsirler yazmalarını incelemek. An analysis of the reflections of political and social developments and changes in the Islamic world in the last two centuries on the ideological plan, on the Qur`anic understanding and its interpretation. To examine the various groups and people in different parts of the Islamic world to propose new interpretive methods and write interpretations accordingly.
    Dersin İçeriği Son iki yüzyılda müslümanların Kur`an anlayışları, Kur`an`a dair çalışmalar ve tefsir metotları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 3
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster