ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Türkçesi İSL108 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlı alfabesinde kullanılan yazı şekil ve karakterleri tanır.
    2-Osmanlı Türkçesi`nde kullanılan Arapça kökenli kelime ve tamlamaları çözer.
    3-Osmanlı Türkçesi`nde kullanılan Farsça kökenli kelime ve tamlamaları çözer.
    4-Osmanlı Türkçesi imla kurallarını analiz eder
    5-Osmanlı Türkçesi ile yazılmış matbu metinleri günümüz Türkçesine çevirir.
    6-Osmanlı Türkçesi ile yazılmış kaynakları kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60155
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Harflerin Yazımı, Bitişmeleri ve Yazı Çeşitleri K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    2 Sesli ve Sessiz Harfler, İsmin Halleri, Zamirler K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    3 Osmanlı Türkçesi`nde Ekler K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    4 Osmanlı Türkçesi`nde Fiil Çekimleri K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    5 Osmanlı Türkçesi´nin Arapça Unsurları K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    6 Osmanlı Türkçesi´nin Farsça Unsurları K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    7 Osmanlı Türkçesi´nde İmla Kuralları K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    8 Osmanlı Türkçesi`ne Ait Metinlerin Günümüz Türkçesi`ne Aktarımı K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    9 Nesir Örnekleri Okuma Çalışmaları K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    10 Edebî Metin Okuma Çalışmaları K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    11 Tarih Metinleri Okuma Çalışmaları K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    12 Süreli Yayınları Okuma Çalışmaları K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    13 Nazım Örnekleri Okuma Çalışmaları K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    14 Yazma Metin Okuma Çalışmaları K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ercan Çelik
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi İsmail Kılıç

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş, İstanbul: İÜ. Edebiyat Fakültesi Yayınları, 1979.
    K2. Cahit Baltacı, İslam Paleografyası, İstanbul: İfav Yayınları, 1989.
    K3. Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Klavuzu, İstanbul: Bilimevi Yayınları, 2001.
    K4. Mefail Hızlı, Metinlerle Osmanlı Türkçesi, Bursa: Emin Yayınları, 2010.
    Yardımcı Kitap YK1. Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Klavuzu, İstanbul: Bilimevi Yayınları, 2001.
    YK2. Mefail Hızlı, Metinlerle Osmanlı Türkçesi, Bursa: Emin Yayınları, 2010.
    Dersin Amacı Osmanlı alfabesinin özelliklerinin ve yazı karakterlerinin tanıtımı, Osmanlı alfabesiyle imla çalışmaları, Osmanlı şair ve yazarlarından farklı dönemlere ait matbu metin okumaları
    Dersin İçeriği Osmanlı Türkçesi ile yazılmış metinleri okuyup anlayabilme ve bu kaynaklardan yararlanabilme becerisi kazanmak
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 1
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 3
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. 4
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 2
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 3
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 3
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster