ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tefsir I İSL203 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ayetlerden çeşitli hükümleri ve prensipleri listeler.
    2-Kur`an-ı Kerim ayetlerini yorumlar.
    3-Kur`an ayetlerinin tefsir kriterlerini tanır.
    4-Kısa Surelerin Tefsirini tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tefsir metotlarından kısaca bahsedip takip edilecek metot ve dersin kaynakları hakkında gerekli bilgilendirme K1, s.50-75
    2 Fâtiha Sûresinin önemi ve tefsiri. K1, s. 76-100
    3 Duhâ Sûresinin tefsiri K1, s. 101-125
    4 İnşirah ve Tîn Sûrelerinin tefsiri K1, 126-150
    5 Alak Sûresinin tefsiri K1, 151-175
    6 Kadr ve Beyyine Sûrelerinin tefsiri K2, s. 50-100
    7 Zilzâl Sûresinin tefsiri K2, s. 101-125
    8 Âdiyât Sûresinin tefsiri K2, s. 126-150
    9 Kâria, Tekâsür ve Asr Sûrelerinin tefsiri K2, s. 151-175
    10 Hümeze, Fil ve Kureyş Sûrelerinin tefsiri K3, s. 50-75
    11 Mâûn, Kevser ve Kâfirûn Sûrelerinin tefsiri K3, s. 76-100
    12 Nasr, Mesed ve İhlâs Sûrelerinin tefsiri K3, s. 101-125
    13 Felâk ve Nâs Sûrelerinin tefsiri K3, s. 125-150
    14 Surelerin yorumlanmasının genel değerlendirmesi K3, s. 150-175
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Burhan Çonkor
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar K1. Taberî, Muhammed b. Cerîr. (1420). Câmiu`l-beyân an te`vîli âyi`l- Kur`ân. Thk. Ahmed Muhammed Şâkir. Müessetü`r-Risâle, Beyrut K2. Âlûsî, Ebu`s-Senâ Şihâbuddîn Mahmûd b. Abdillah. (2001). Ruhu`l-meânî fî tefsîri`l-Kurâni`l-azîm. Dâru`l-Kütübi`l-ilmiyye, Beyrût. K3. Cassâs, Ebû Bekir Ahmet b. Ali er-Razi.(1992). Akâmü`l-Kur`ân. Dâru ihyâi`t-türâsi`l-Arabi, Beyrut.
    Yardımcı Kitap YK1. Kâsımî, Muhammed Cemâleddîn.(1957). Mehâsinu`t-te`vîl. Dâru İhyâi`l-Kutubi`l-Arabiyye, Kahire. YK2. Mukâtil b. Süleyman, Ebu`l-Hasen el-Belhî. Tefsîru Mukâtil b. Süleymân. (2003). Daru`l-kütübi`l-ilmiyye, Beyrut. YK3. Şevkânî, Muhammed b. Ali b. Muhammed Abdullah. (1414). Fethu`l-kadîr. Dâru`l-Kalem, Beyrut.
    Dersin Amacı Kuranı tefsir edebilme melekesinin geliştirilmesi
    Dersin İçeriği Fâtiha Sûresi ve Kısa Sûreler (Duhâ-Nâs arası Sûreler) temel kaynaklardan istifade edilerek tefsir edilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 2
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 4
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 3
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster