ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kur`an Okuma ve Tecvid III İSL201 GÜZ 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kur`an öğrenmenin faziletini tanımlar
    2-Sağlıklı bir Kur`an okuyuşu için gerekli olan tecvid ilminin kurallarını hatırlar
    3-Harfleri, mahreç yerleri ve sıfatlarına uygun bir şekilde telaffuz eder.
    4-Tecvid ilminin ilgili kavramlarını (ıstılahlarını) yorumlar
    5-Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur`an-ı Kerim`in 3 ve 4. cüzünü "talim usûlü" çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde okur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40166
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   140
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,67 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bir önceki dönemin genel tekrarı, harflerin sıfatları konusunun işlenmesi, Kur?an-ı Kerim?in 81ve 88. sayfalarının yüzünden okunması. K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
    2 Harflerin sıfatları konusunun işlenmesi, İbnü`l-Cezerî`nin mukkaddimesinde sıfatlarla ilgili beyitler, Kur?an-ı Kerim?in 89 ve 97. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 1. sayfasının ezberlenmek üzere talimle yüzüne okunması. K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
    3 Harflerin sıfatları konusunun işlenmesi, İbnü`l-Cezerî`nin mukkaddimesinde sıfatlarla ilgili beyitler, Kerim?in 98 ve 106. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 1. sayfanın ezbere okunması. K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
    4 Harflerin sıfatları konusunun işlenmesi, İbnü`l-Cezerî`nin mukkaddimesinde sıfatlarla ilgili beyitler, Kerim?in 107 ve 115. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 2. sayfasının ezberlenmek üzere talimle yüzüne okunması. K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
    5 Harflerin harekeli olarak talimi, Kur?an-ı Kerim?in 116 ve 124. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 2. sayfanın ezbere okunması. K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
    6 Harflerin cezimli olarak talimi, Kur?an-ı Kerim?in 125 ve 133. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 3. sayfasının ezberlenmek üzere talimle yüzüne okunması. K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
    7 Harflerin şeddeli olarak talimi, Kur?an-ı Kerim?in 134 ve 142. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 3. sayfanın ezbere okunması. K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
    8 Tenvin ve Sakin Nun?un halleri, -İhfa-konusunun işlenmesi, Kur?an-ı Kerim?in 143 ve .150 sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 4. sayfanın ezberlenmek üzere talimle yüzüne okunması. K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
    9 Tenvin ve Sakin Nun?un halleri -İzhar-konusunun işlenmesi, Kur?an-ı Kerim?in 151 ve 160. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 4. sayfanın ezbere okunması. K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
    10 Tenvin ve Sakin Nun?un halleri -İklâb- konusunun işlenmesi, Kur?an-ı Kerim?in 161 ve 169. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 5. sayfanın ezberlenmek üzere talimle yüzüne okunması. K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
    11 Vakf ve İbtida konusunun işlenmesi, Kur?an-ı Kerim?in 170 ve 178. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 5. sayfanın ezbere okunması K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
    12 Vasl konusunun işlenmesi, Kur?an-ı Kerim?in 179 ve 186. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 6. sayfanın ezberlenmek üzere talimle yüzüne okunması. K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
    13 Sekte ve Hâ-i Sekt konusunun işlenmesi, Kur?an-ı Kerim?in 187 ve 193. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 6.sayfanın ezbere okunması K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
    14 Daha önceki bilgilerle birlikte Tecvid tahlilleri, İbnü`l-Cezerî`nin mukkaddimesinde sıfatlarla ilgili beyitler, Kur?an-ı Kerim?in 194 ve 200. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi?nin tamamının ezbere okunması. K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğ. Gör. Abdulhekim Ağırbaş Öğ. Gör. Yahya Arslan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1.Abdurrahman Çetin, Kur`an Okuma Esasları, Bursa, 2010.
    K2. Hamdi Uygun, Uygulamalı Kur`an Tecvidi, Samsun, 2005.
    K3. Abdurrahman Karabaşî, Tam Karabaş Tecvidi, İstanbul ty.
    K4. Talip AKbal, Kur`ân-ı Kerim ve İlm-i Kıraat ile İlgili Ders Notları, Pendik Haseki Eğitim Merkezi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Abdurrahman Karabaşî, Tam Karabaş Tecvidi, İstanbul ty.
    YK2. Demirhan Ünlü, Kur`ân-ı Kerim`in Tecvidi, Ankara, 2003.
    Dersin Amacı Sağlıklı bir Kur`an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur`an`ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir.
    Dersin İçeriği Kur`an`ın yüzünden okunması. Ezberlerin talimi ve dinlenilmesi. Tecvid kurallarının anlatılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 1
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 2
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. 3
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 5
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. 5
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 2
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster