ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Din Musikisi İSL215 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Makam ve usullerin öğrenir ve tatbik eder.
    2-Müzikle ilgili kaynakları ve araştırma yöntemlerini uygun olarak kullanır.
    3-Repertuarın makam ve usullerine uygun olarak başarılı şekilde icra eder.
    4-Türk müziği repertuarını tanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Müzik nedir? Müziğin etkileri K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    2 Müziğin sınıflandırılması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    3 Türk din musikisi tarihi 9-14. yüzyıllar K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    4 Türk din musikisi tarihi 15-19.yüzyıllar K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    5 Cami musikisi formları "Ezan" K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    6 Dini musiki eserlerinden örneklerin okunması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    7 Cami musikisi formları ilahi K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    8 Tasavvuf musikisi eserlerinden örneklerin okunması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    9 Cami musikisi formları Salat-Mevlid K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    10 Tasavvuf musikisi eserlerinden örneklerin okunması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    11 Tasavvuf musikisi formları Durak-Nefes K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    12 Tasavvuf musikisi formları Ayin-Mersiye K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    13 Tasavvuf musikisi formları Şuğul K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fatih GÜZEL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Ali Rıza Şengel-Abdulkadir Töre, İlahiler, (nşr. Yusuf Ömürlü),
    K2. Nuri Özcan, Büyük Türk Musikisi ansiklopedisi
    K3. İsmail Hakkı Özkan/Türk Musîkîsi Nazariyatı ve Usûlleri,
    Yardımcı Kitap YK1. Nuri Özcan, Büyük Türk Musikisi ansiklopedisi
    YK2. İsmail Hakkı Özkan, Türk Musîkîsi Nazariyatı ve Usûlleri
    YK3. Ahmet Şahin Ak, Türk Musikisi Tarihi, Akçağ Yayınları, 2014, Ankara
    Dersin Amacı Tarih içerisinde bilhassa Osmanlı coğrafyasında gelişen ve günümüzde de devam eden dini musikinin mahiyetinin ve formlarının öğretimi ve tatbikatı.
    Dersin İçeriği Müzik nedir? Müziğin etkileri, Müziğin sınıflandırılması, Türk din musikisi tarihi, Cami musikisi formları Ezan- Kamet, Dini musiki eserlerinden örneklerin okunması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. 4
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. 4
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster