ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hadis II İSL210 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hadis edebiyatının kaynaklarını tanır ve bunlardan yararlanma metotlarını kullanır.
    2-Hadis literatürünün aşamalarını tanır.
    3-Şerh edebiyatını tanır ve kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hadis Edebiyatı ve Kitabül Edebler tanıtılması K1, bölüm 1-2 K2, bölüm 1
    2 Buhârînin el-Câmius-sahihinde yer alan Kitabul-Edeb bölümünün tanıtılması ve hadislerinin okunması K3, bölüm 1
    3 1- 20. Hadislerin okunması K3, bölüm 2
    4 21- 40. Hadislerin okunması K3, bölüm 3
    5 41- 60. Hadislerin okunması K3. bölüm 4
    6 61- 80. Hadislerin okunması K3. bölüm 5
    7 81- 100. Hadislerin okunması K3. bölüm 6
    8 101- 120. Hadislerin okunması K3. bölüm 7
    9 121- 140. Hadislerin okunması K3. bölüm 8
    10 121- 140. Hadislerin okunması K3. bölüm 9
    11 161- 180. Hadislerin okunması K3. bölüm 10
    12 181- 200. Hadislerin okunması K3. bölüm 11
    13 201- 220. Hadislerin okunması K3. bölüm 12
    14 221- 256. Hadislerin okunması K3. bölüm 13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Arif Gezer Dr. Öğr. Üyesi İbrahim HANEK
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi İbrahim Hanek

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çakan, İsmail Lütfi. (2011). Hadis Edebiyatı. İFAV Yayınları, İstanbul. K2. Sıddıki, Muhammad Zubeyr. (1966). Hadis Edebiyatı Tarihi: Menşei, Tekamülü, Hususiyetleri ve Tenkidi. trc. Yusuf Ziya Kavakçı. İrfan Yayınevi, İstanbul. K3. Buhârî, Muhammed b. İsmail. (1992). el-Câmiu`s-Sahih. Çağrı Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Umare, Muhammed. (1988) Cevâhiru`l-Buhârî. Erkam Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Hadis ilminin temel ve yardımcı kaynaklarını tanımak ve kullanmak.
    Dersin İçeriği Bu derste hadis ilminin temel ve yardımcı kaynakları öğrencilere tanıtılacak ve bu kaynakların kullanım yöntemleri gösterilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 2
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 5
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster