Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kıraat-ı Seb?a imam ve ravîleri, rumuzlarının tanıtımı, Kur?an?ın 341-350. sayfalarının yüzünden okunması, Saf Suresi 1. Sayfanın ezberlenmek üzere talimle yüzüne okunması.
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
|
2
|
Kıraat-ı aşere imam ve ravîleri, rumuzlarının tanıtımı, Kur?an?ın 351-360. sayfalarının yüzünden okunması, Saf Suresi 1. Sayfanın ezbere okunması.
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
|
3
|
Takrîb kıraati tanıtımı, Kur?an?ın 361-370. sayfalarının yüzünden okunması, Saf Suresi 2. Sayfanın ezberlenmek üzere talimle yüzüne okunması.
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
|
4
|
Şazz Kıraatler konusunun işlenmesi, Kur?an?ın 371-380. sayfalarının yüzünden okunması, Saf Suresnini ezbere okunması.
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
|
5
|
Kıraat terimlerinin (kıraat, rivayet, tarik, infirad, cem, Şatıbiyye, teysir, meslekler vb. ) tanıtımı, Kur?an?ın 381-390. sayfalarının yüzünden okunması, Cuma Suresi 1. Sayfanın ezberlenmek üzere talimle yüzüne okunması.
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
|
6
|
Usûl/fonetik ve ferş-i huruf yönüyle kıraat farklılıkları, Kur?an?ın 391-400. sayfalarının yüzünden okunması, Cuma Suresi 1. Sayfanın ezbere okunması.
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
|
7
|
Seb?a ve aşere kıraatinde infirad ve cem usulü örnek kıraat uygulamaları, Kur?an?ın 401-410. sayfalarının yüzünden okunması, Cuma Suresi 2. Sayfanın ezberlenmek üzere talimle yüzüne okunması.
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
|
8
|
Seb?a ve aşere kıraatinde infirad ve cem usulü örnek kıraat uygulamaları, Kur?an?ın 411-420. sayfalarının yüzünden okunması, Cuma Suresinin ezbere okunması
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
|
9
|
Seb?a ve aşere kıraatinde infirad ve cem usulü örnek kıraat uygulamaları, Kur?an?ın 421-430. sayfalarının yüzünden okunması, Beled Suresinin ezberlenmek üzere talimle yüzüne okunması.
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
|
10
|
Seb?a ve aşere kıraatinde infirad ve cem usulü örnek kıraat uygulamaları, Kur?an?ın 431-440. sayfalarının yüzünden okunması, Beled Suresinin ezbere okunması.
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
|
11
|
Cami ve Kuran Kursu hizmetleri hakkında bilgi, Kur?an?ın 441-450. sayfalarının yüzünden okunması, Fecr Suresinin ezberlenmek üzere talimle yüzüne okunması.
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
|
12
|
Din Hizmetleri ve Din Eğitiminde Kur`an`ın yeri, Kur?an?ın 451-460. sayfalarının yüzünden okunması, Fecr Suresinin ezbere okunması.
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
|
13
|
Mahreç ve Sıfatların öğretilmesi konusu, Kur?an?ın 461-470. sayfalarının yüzünden okunması, Ğâşiye ve Âlâ Surelerinin ezberlenmek üzere talimle yüzüne okunması.
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
|
14
|
Tecvid konularının öğretilme metodu, Kur?an?ın 471-480. sayfalarının yüzünden okunması, Ğâşiye ve Âlâ Surelerinin ezbere okunması.
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|
2
|
İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
|
-
|
3
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser.
|
4
|
4
|
Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
|
-
|
5
|
Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
1
|
6
|
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir.
|
-
|
7
|
İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
|
-
|
8
|
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
|
2
|
9
|
İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur.
|
-
|
10
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
11
|
Temel dini metinleri anlar.
|
-
|
12
|
Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
|
-
|
13
|
Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
|
2
|
14
|
Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
|
-
|