ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Günümüz İnanç Problemleri İSL423 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1- Çağdaş inanç problemlerini tanır
    2-Modern inanç problemlerine İslam kelamı noktasından alternatif yaklaşımlar üretir.
    3-Problem çözme becerilerini geliştirir.
    4-Modern inanç problemlerini örnekleriyle açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   77
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,57 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Modern İnanç Problemlerinin Kapsamı ve Sınırı K1 (s. 12-27), K2 (s. 18-23), K3 (s. 35-46), YK1 (s. 60-77)
    2 İman ve İnanç Anlayışı K1 (s. 17-29), K2 (s. 18-25), K3 (s. 39-49), YK1 (s. 65-77)
    3 İslam kelamcılarına Göre Tanrı K1 (s. 22-37), K2 (s. 28-33), K3 (s. 45-56), YK1 (s. 70-87)
    4 İslam Kelamcılarına Göre Tanrı`nın Nitelikleri K1 (s. 27-39), K2 (s. 28-35), K3 (s. 49-59), YK1 (s. 75-87)
    5 İslam Kelamcılarına Göre Vahiy K1 (s. 22-37), K2 (s. 28-33), K3 (s. 45-56), YK1 (s. 70-87)
    6 İslam Kelamcılarına Göre Ahiret ve Bedensel Diriliş K1 (s. 22-37), K2 (s. 28-33), K3 (s. 45-56), YK1 (s. 70-87)
    7 Reenkarnasyon K1 (s. 32-47), K2 (s. 38-43), K3 (s. 55-66), YK1 (s. 80-97)
    8 Peygamberlerin Özellikleri ve Gerekliliği K1 (s. 37-49), K2 (s. 38-55), K3 (s. 59-69), YK1 (s. 85-97)
    9 Türkiye`deki Yeni Çağ Dini Akımları K1 (s. 42-57), K2 (s. 48-53), K3 (s. 65-76), YK1 (s. 90-107)
    10 İslam`da Kader Anlayışını Yanlış Anlamalar K1 (s. 42-57), K2 (s. 48-53), K3 (s. 65-76), YK1 (s. 90-107)
    11 Terörizm ve İslamofobi K1 (s. 47-59), K2 (s. 58-65), K3 (s. 69-79), YK1 (s. 95-107)
    12 Türk İslam Anlayışı K1 (s. 47-59), K2 (s. 58-65), K3 (s. 69-79), YK1 (s. 95-107)
    13 İslam ve Batı İlişkileri ve Günümüzdeki Durumu K1 (s. 52-67), K2 (s. 58-63), K3 (s. 75-86), YK1 (s. 100-117)
    14 İslam ve Batı İlişkileri ve Günümüzdeki Durumu K1 (s. 57-69), K2 (s. 68-75), K3 (s. 79-89), YK1 (s. 105-117)
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Yaşar Ünal
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar K1. Nar, A. (2008). İslam İnancı Tevhid-Akaid-Kelam, Ravza Yayınları, İstanbul. K2. Sallabi, M. (2016). İslam İnanç Esasları, Ravza Yayınları, İstanbul. K3. Bulut, M. (2017). Delilleriyle İslam Akaidi İslam İnanç Esasları, Erkam Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. el-Cüveyni. (2016). İnanç Esasları Kılavuzu Kitabü`l-İrşad, DTV Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Günümüz inanç problemleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek
    Dersin İçeriği Modern İnanç Problemlerinin Kapsamı ve Sınırı-İman ve İnanç Anlayışı-İslam Kelamcılarına Göre Tanrı`nın Nitelikleri-İslam Kelamcılarına Göre Tanrı`nın Nitelikleri-Terörizm ve İslamofobi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. -
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 2
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. 5
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 3
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. 1
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 2
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster