CANKIRI KARATEKIN UNIVERSITY Bologna Information System


  • Course Information
  • Course Title Code Semester Laboratory+Practice (Hour) Pool Type ECTS
    Thematic Exegesis İSL412 SPRING 2+0 E 3
    Learning Outcomes
    1-Learns the Qur`an
    2-Finds answers from Qur`an
    3-Looks at Nature with the Qur`an
    4-Distinguish between Right and Wrong
    Prerequisites ---------
    Language of Instruction Turkish
    Responsible Assist. Prof. Burhan ÇONKOR
    Instructors

    1-)11145 11145 11145

    Assistants Lecturers of the department
    Resources R1. Müslim, M. (1989). Mebâhis fi`t-Tefsîri`l-Mevzûî. Şam: y.y., R2. Albayrak, H. (2016). Kur`an`ın Bütünlüğü Üzerine. Ankara: Şule Yayınları. R3. Şimşek, S. (2011).Kur`an`ın Ana Konuları. İstanbul: Beyan Yayınları. R4. Demirci, M. (2016). Kur`an`ın Ana Konuları. İstanbul: M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları. R5. Demirci, M. (2013). Konulu Tefsire Giriş. İstanbul: M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları.
    Supplementary Book SR1. Güven, Ş. (2001). Çağdaş Tefsir Araştırmalarında Konulu Tefsir Metodu. İstanbul: Şura Yayınları. SR2. Ez-Zehranî, A. (2002). Örneklerle Konulu Tefsir. (Fatih Kesler, Çev.). Ankara: Akçağ Yayınları. SR3. Güngör, M. (19889. ?Tefsirde Konulu Tefsir Metodu. İslami Araştırmalar. 2(7), 49-55.
    Goals Understanding the Qur`an to classify the Qur`an topics
    Content Allah, Angels, Prophets, Hereafter, Heaven, Hell, Man, Universe in the Qur`an.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster