ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mantık İSL112 BAHAR 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Klasik Mantığın Felsefe tarihi içerisindeki gelişimini tanımlar.
    2-Akıl yürütme becerisini kullanarak mantık kavramını yorumlar.
    3-Mantığın temel kavram ve problemlerini analiz eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40122
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60111
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   59
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,97 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mantık Nedir? Mantığın Mahiyeti, Mantığın Konusu K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    2 Mantığın Gayesi ve Önemi, Mantığın Kısa Tarihçesi K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    3 Kavram Mantığı, Kavram, Terim, Delalet, Kavram Türleri K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    4 Kavramlar Arası İlişkiler K1 Bölüm2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    5 Beş Tümel, Kategoriler K1 Bölüm2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    6 Tanım, Bölme, Sınıflandırma K1 Bölüm2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    7 Önermeler Mantığı, Önermeler, Önerme Çeşitleri, Kiplikli Önermeler-1 K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    8 Önermeler Mantığı, Önermeler, Önerme Çeşitleri, Kiplikli Önermeler-2 K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    9 Önermelerde Dağıtıcılık, Önermeler Arası İlişkiler, Karşı Olma, Döndürme K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    10 Akıl Yürütme, Tümdengelim, Kıyas, Kıyas Çeşitleri K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    11 Bileşik Kıyaslar, Düzensiz Kıyaslar K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    12 Kıyasın Değeri, Tümevarım, Analoji K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    13 Tasdik Türleri, Beş Sanatta Kullanılan Önermeler K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    14 Beş Sanat K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğret. Üyesi Ercan Çelik
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Ercan Çelik

    Ders Yardımcıları Ar. Gör. Murat Kaya
    Kaynaklar K1. Öner, N. (1998) Klasik Mantık, Bilim Yayıncılık, Ankara. K2. Çüçen, K. (2004), Klasik Mantık, Asa Yayınları, Bursa.
    Yardımcı Kitap YK1. Emiroğlu, İ. (2013), Klasik Mantığa Giriş, Elis Yayıncılık, Ankara.
    Dersin Amacı Mantık tarihinin zaman içinde gelişimini ortaya koymak; söylem ile düşünce arasındaki bağı göstermek ve doğru bir söylemin oluşturulabilmesi için düşüncenin dile getirildiği tümcelerin biçimsel yapısının açığa çıkarmaktır.
    Dersin İçeriği Aristoteles mantığı, Terim, Kavram, Delalet, Önermeler, Önerme Türleri, Akıl Yürütme, Kıyas, Beş Sanat.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 4
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster