ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğretim İlke ve Yöntemleri İSL 331 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları tanır.
    2-Öğretim ilkelerini tanımlar
    3-Öğretme öğrenme strateji, yöntem ve tekniklerinin özelliklerini sıralar.
    4-Öğretim etkinliklerinin alanlarıyla ile ilgili özellikleri sıralar.
    5-Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10144
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramlar-I K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1.
    2 Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramlar-II K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1.
    3 Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1.
    4 Öğrenme ve öğretim ilkeleri K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2.
    5 Öğretim kuramları K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2.
    6 Öğretim modelleri K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2.
    7 Öğrenme stilleri K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3.
    8 Öğretim yöntemleri K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3.
    9 Öğretim teknikleri K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3.
    10 Öğretimin materyallerle desteklenmesi K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4.
    11 Öğretimde verimlilik K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4.
    12 Öğretim planları K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4.
    13 Öğretmen nitelikleri K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5; YK1 Bölüm 5.
    14 Öğretmen yeterlilikleri K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5; YK1 Bölüm 5.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar K1: Demirel, Ö. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem A Yayıncılık. K2: Sönmez, V. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. K3: Tan, Ş. vd (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Pegem A Yayınlar. K4: Demirel, Özcan (2012). Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem A Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1: Yelken, T.; Akay C. (2016). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
    Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavram, kuram, strateji, yaklaşım ve modelleri tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. -
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 3
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. 3
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. 3
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 4
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster