ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme İSL332 BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları özetler
    2-Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki önemini değerlendirir
    3-Ölçme araçlarının niteliklerini analiz eder
    4-Klasik ve alternatif ölçme araçlarını ve özelliklerini karşılaştırır
    5-Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini yorumlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10144
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Tanımlar, uygulamalar ve problemler K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    2 Doğrudan ölçme, dolaylı ölçme, ölçek, ölçüt, bağıl ve mutlak ölçüt, ölçmede hata türleri ve ölçek çeşitleri (Sınıflama, sıralama, eşit aralıklı ve oranlı ölçekler) Mutlak ve bağıl değerlendirme K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    3 Bir ölçme aracında bulunması gereken özellikler: geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1.
    4 Geçerlik ile güvenirlik arasındaki ilişki, ölçmede güvenirlik nasıl hesaplanır? K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    5 Test analizleri: Güçlük indeksi ve ayırt ediciliğin hesaplanması K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    6 Sözlü sınavlar, kısa cevap testleri, doğru yanlış testleri, eşleştirmeli testler ve çoktan seçmeli testler K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2.
    7 Merkezi yığılma ölçüleri (mod, medyan, aritmetik ortalama) K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    8 Merkezi dağılım ölçüleri (ranj, standart kayma, çeyrek kayma normal dağılım) K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    9 Test puanları üzerinde bazı istatistiksel işlemler: Z ve T puanının hesaplanması K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3.
    10 Duyuşsal Alan davranışlarının ölçülmesi: İlgi, tutum ve eğilim testleri K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    11 Psikomotor alan davranışlarının ölçülmesi: Performans testleri ve portfolyo değerlendirme K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    12 Test geliştirme ve soru hazırlama teknikleri K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4, YK1 Bölüm 4.
    13 Ölçme sonuçlarının çeşitli grafiklerle gösterilmesi I K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
    14 Ölçme sonuçlarının çeşitli grafiklerle gösterilmesi II K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5, YK1 Bölüm 5.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Özlem Yeşim Özbek

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1: Turgut M. F. (1984) Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme Saydam Matbaacılık 3. Baskı Ankara K2: Tekin H. (2003) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Matabacılık
    Yardımcı Kitap YK1: Güler, N. (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi
    Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitimde ölçme ve değerlendirme süreçlerinin ve araçlarının kapsamını ve kullanımını öğrenmek.
    Dersin İçeriği Ölçme ve değerlendirme, değerlendirme yaklaşımları, test türleri, izleme ve başarı testlerinin geliştirilmesi, sınav sorusu yazma teknikleri, not verme. Alternatif ölçme değerlendirme teknikleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. 5
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. 5
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster