ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sınıf Yönetimi İSL 334 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
    2-Sınıf ortamında etkili iletişim kurar.
    3-Farklı disiplin modellerini karşılaştırır
    4-Olumlu ve güvenli bir öğrenme ortamı tasarlar.
    5-Öğretim faaliyetlerinin nasıl yapılacağını planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1.
    2 Sınıf yönetiminin alanı ve boyutları K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1.
    3 Sınıf yönetimi modelleri K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1.
    4 Sınıf yönetimini yakın ve uzak çevresi K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2.
    5 Sınıfın fiziksel ortamının düzenlenmesi K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2.
    6 Öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2.
    7 Sınıf kuralları ve işlemleri K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3.
    8 Sınıf kuralları ve işlemleri K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3.
    9 Öğrencilerin derse hazırlanması ve güdülenmesi K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3; YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3.
    10 Sınıf iletişimi K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4, YK2 Bölüm 4.
    11 Zaman yönetimi K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4, YK2 Bölüm 4.
    12 Farklı özelliklerdeki sınıfların yönetilmesi K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4; YK1 Bölüm 4, YK2 Bölüm 4.
    13 Olumlu sınıf iklimini oluşturulması K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5; YK1 Bölüm 5, YK2 Bölüm 5.
    14 İstenmeyen davranışların önlenmesi K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5; YK1 Bölüm 5, YK2 Bölüm 5.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Süheyla Bozkurt Balcı

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar K1: Karip, E. (Ed.). (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem. K2: Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı.
    Yardımcı Kitap YK1: Münire E. (2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. YK2: Muharrem Y. (2006). Öğrenciyi Tanıma Teknikleri ve Sınıf içi Rehberlik Etkinlikleri. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
    Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak sınıfı çeşitli yönleriyle tanımaktır.
    Dersin İçeriği Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıf yönetimini alanı, boyutları, modelleri, sınıf yönetimini etkileyen faktörler, sınıfta uygun fiziksel, psikolojik ve sosyal ortamın hazırlanması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. -
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. -
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. -
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. -
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster