ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Günümüz İslam Tarihi Problemleri İSL334 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Güncel İslam Tarihi meselelerini çözümler.
    2-Yeni İslam Tarihi meselelerini yorumlar.
    3-Problemlerin kaynaklarını tanıyarak bunların İslâm medeniyeti bakımından taşıdıkları anlamı açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kaynakların tespiti ve tasnifi Sorunu K1 (1. Bölüm, s.23-45), YK1.(1. Bölüm, s.23-45)
    2 Mevcut Kaynakları Kullanarak Siyasi Tarih Dışında Çalışma Yapmanın Zorluğu Problemi K1 (1. Bölüm, s.23-45), YK1.(2. Bölüm, s.45-75),
    3 Apokrif(uydurma) Tarih Yazıcılığı Problemi K1 (2. Bölüm, s.45-75), YK1.(2. Bölüm, s.45-75),
    4 En sahih Nüshayı Tespit etme Problemi K1 (2. Bölüm, s.45-75), YK1. (5.Bölüm, s.170-175)
    5 Bazı Kaynakların Kime ait Olduğunun Belirlenmesinin Problemi - 1 K1 (4. Bölüm, s.138-152), YK1.(10.Bölüm, s. 281)
    6 Bazı Kaynakların Kime ait Olduğunun Belirlenmesinin Problemi - 2 K1 (4. Bölüm, s.138-152), YK1.(10.Bölüm, s. 281)
    7 İslam Tarihi Kaynaklarının ve Müelliflerinin Taraflığı Problemi K1 (5.Bölüm, s.166-170), YK1.(11. Bölüm, s.295-315)
    8 Farklı dine ve Ülkeye mensup Çağdaş Tarihçilerlece Yazılmış Kaynakların Kullanılması Problemi K1 (5.Bölüm, s.170-175), YK1.(6.Bölüm, s. 176)
    9 Kaynakların kaynaklarını tespit etme problemi K1 (6.Bölüm, s. 176), YK1.(2. Bölüm, s.46-53)
    10 Kaynaklar Konusunda, Modern Teknolojiden Faydalanma Problemi K1 (10.Bölüm, s. 281), YK1.(11. Bölüm, s.295-315)
    11 İslam Tarihçisinin Metod Bilgisi Kaynaklarına İlişkin Problemi K1 (10.Bölüm, s. 282-295), YK1.(4. Bölüm, s.138-152)
    12 Metodoloji Çalışmalarına İlgi Azlığı Problemi K1 (10.Bölüm, s. 282-295), YK1.(10.Bölüm, s. 282-295)
    13 İslam Tarihi Çalışmalarında Tarihi Perspektifi Belirleme Problemi - 1 K1 (11. Bölüm, s.295-315), YK1.(3. Bölüm, s.76-82)
    14 İslam Tarihi Çalışmalarında Tarihi Perspektifi Belirleme Problemi - 2 K1 (11. Bölüm, s.295-315), YK1.(3. Bölüm, s.76-82)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Fatih GÜZEL
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Fatih Güzel

    Ders Yardımcıları Ar. Gör. Sema GÜLDOĞAN
    Kaynaklar K1. Humphreys, R. Stephen. (2016). İslam Tarihi Metodolojisi. Litera Yayıncılık, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK2. Ağarı, Murat. (2004). İslam Tarihine Metodolojik Bir Yaklaşım. Bilge Adam Yay., İstanbul.
    Dersin Amacı Güncel İslam Tarihi problemleri tanımak ve çözümleri konusunda fikir üretmek.
    Dersin İçeriği Günümüz İslam Tarihi ilmi açısından problem olan hususlar incelenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 5
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 5
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. -
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. -
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 3
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster