ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Halkla İlişkiler ve Mesleki İletişim ADA225 GÜZ 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Halkla ilişkileri kavramını ve tarihsel gelişimini yorumlar
    2-Kurumlarda halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenleri sıralar
    3-Halkla ilişkilerde izlenen amaçlar ve ilkeleri listeler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler102714
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30122
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   61
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,03 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İletişim ve Halkla İlişkilerde İletişimin Önemi K1-Bölüm-1
    2 Halkla İlişkilerin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi K1-Bölüm-1
    3 Halkla İlişkilerin Önemi ve Amaçları K1-Bölüm-2
    4 Halkla İlişkilerde Temel İlkeler K1-Bölüm-2
    5 Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar K1-Bölüm-3
    6 Halkla İlişkiler Süreci K1-Bölüm-3
    7 Halkla İlişkiler Biriminin Örgütlenmesi K1-Bölüm-4
    8 Halkla İlişkilerde Hedef Kitle K1-Bölüm-4
    9 Halkla İlişkilerde İletişim Araçları K2-Bölüm-5
    10 Halkla İlişkilerde Etkin Sunuş Tekniği K2-Bölüm-5
    11 Halkla İlişkilerde Teknoloji Kullanımı K2-Bölüm-6
    12 Mesleki İletişim K2-Bölüm-6
    13 Hukuk Hizmetleri Alanında Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri K2-Bölüm-7
    14 Adalet Bakanlığının Halkla İlişkiler Faaliyetleri K2-Bölüm-7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Yasin YILDIRIM
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Gecikli, F (2019) Halkla İlişkiler ve İletişim (5. Baskı) Beta Basım Yayın, İstanbul K2. Özer, M. A (2015) Halkal İlişkiler Dersleri (3. Baskı) Adalet Yayınları, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kamu kurumları ve özel şirketlerin sundukları ürün ve hizmetlerin iç ve dış hedef kitleye ve kamuya tanıtımını yapmak, kamuoyu nezdinde kuruma karşı sempati, ilgi oluşturmak ve bunu sürekli kılmak amacıyla oluşturulan Halkla İlişkiler departmanlarıyla ilgili bilimsel temel bilgileri vermek, Halkla İlişkiler biliminin temellerini, doğuş nedenlerini, önemini ve ilkelerini kavratmak. Mesleğin icrasında gerekli hedef kitle analizi, etkinlik tasarım ve yönetimi, medya ilişkileri hakkında donanımlı hale getirmek, Etkili İletişim yollarını öğrenmek ve İletişim Sürecinde Ortaya çıkan Engelleri görmek ve çözüm yolları üretmektir.
    Dersin İçeriği Hukuk hizmetleri alanında halkla ilişkiler ve mesleki iletişimdir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir. -
    2 Türkiye Cumhuriyeti Anayasasını, Kanun ve yönetmelikleri ve Türk yargı sistemini bilir. -
    3 Büroların ihtiyacını karşılayacak dosyalama ve arşivleme çalışmalarını yürütür. 5
    4 Her türlü yazışma işlemini yapar. -
    5 Adalet Bakanlığı yapısını bilir ve protokol kuralları çerçevesinde iletişim kurar. 4
    6 Hukuk alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    7 Adalet-Hukuk alanına ilişkin yenilikleri takip eder, gerekli olanları öğrenir ve geliştirir. -
    8 Adalet Bakanlığı UYAP teknolojisini ve kullanımını bilir. -
    9 Adalet Hukuk hizmetleri alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahiptir ve bu konuda sürekli kendini geliştirir. 5
    10 Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. -
    11 Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahip olur. -
    12 Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahip olur. -
    13 Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle hukuk sorunlarını çözebilir. -
    14 Adalet-Hukuk mesleği ile ilgili tasarımları ve uygulamaları ilgililere anlatabilir ve takım çalışmasına uygun davranır. -
    15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve kendi kendine öğrenme becerisini kazanır.. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster