Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İletişim ve Halkla İlişkilerde İletişimin Önemi
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Halkla İlişkilerin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Halkla İlişkilerin Önemi ve Amaçları
|
K1-Bölüm-2
|
4
|
Halkla İlişkilerde Temel İlkeler
|
K1-Bölüm-2
|
5
|
Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar
|
K1-Bölüm-3
|
6
|
Halkla İlişkiler Süreci
|
K1-Bölüm-3
|
7
|
Halkla İlişkiler Biriminin Örgütlenmesi
|
K1-Bölüm-4
|
8
|
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
|
K1-Bölüm-4
|
9
|
Halkla İlişkilerde İletişim Araçları
|
K2-Bölüm-5
|
10
|
Halkla İlişkilerde Etkin Sunuş Tekniği
|
K2-Bölüm-5
|
11
|
Halkla İlişkilerde Teknoloji Kullanımı
|
K2-Bölüm-6
|
12
|
Mesleki İletişim
|
K2-Bölüm-6
|
13
|
Hukuk Hizmetleri Alanında Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri
|
K2-Bölüm-7
|
14
|
Adalet Bakanlığının Halkla İlişkiler Faaliyetleri
|
K2-Bölüm-7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Yasin YILDIRIM
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Gecikli, F (2019) Halkla İlişkiler ve İletişim (5. Baskı) Beta Basım Yayın, İstanbul
K2. Özer, M. A (2015) Halkal İlişkiler Dersleri (3. Baskı) Adalet Yayınları, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kamu kurumları ve özel şirketlerin sundukları ürün ve hizmetlerin iç ve dış hedef kitleye ve kamuya tanıtımını yapmak, kamuoyu nezdinde kuruma karşı sempati, ilgi oluşturmak ve bunu sürekli kılmak amacıyla oluşturulan Halkla İlişkiler departmanlarıyla ilgili bilimsel temel bilgileri vermek, Halkla İlişkiler biliminin temellerini, doğuş nedenlerini, önemini ve ilkelerini kavratmak. Mesleğin icrasında gerekli hedef kitle analizi, etkinlik tasarım ve yönetimi, medya ilişkileri hakkında donanımlı hale getirmek, Etkili İletişim yollarını öğrenmek ve İletişim Sürecinde Ortaya çıkan Engelleri görmek ve çözüm yolları üretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Hukuk hizmetleri alanında halkla ilişkiler ve mesleki iletişimdir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir.
|
-
|
2
|
Türkiye Cumhuriyeti Anayasasını, Kanun ve yönetmelikleri ve Türk yargı sistemini bilir.
|
-
|
3
|
Büroların ihtiyacını karşılayacak dosyalama ve arşivleme çalışmalarını yürütür.
|
5
|
4
|
Her türlü yazışma işlemini yapar.
|
-
|
5
|
Adalet Bakanlığı yapısını bilir ve protokol kuralları çerçevesinde iletişim kurar.
|
4
|
6
|
Hukuk alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
7
|
Adalet-Hukuk alanına ilişkin yenilikleri takip eder, gerekli olanları öğrenir ve geliştirir.
|
-
|
8
|
Adalet Bakanlığı UYAP teknolojisini ve kullanımını bilir.
|
-
|
9
|
Adalet Hukuk hizmetleri alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahiptir ve bu konuda sürekli kendini geliştirir.
|
5
|
10
|
Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır.
|
-
|
11
|
Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahip olur.
|
-
|
12
|
Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahip olur.
|
-
|
13
|
Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle hukuk sorunlarını çözebilir.
|
-
|
14
|
Adalet-Hukuk mesleği ile ilgili tasarımları ve uygulamaları ilgililere anlatabilir ve takım çalışmasına uygun davranır.
|
-
|
15
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve kendi kendine öğrenme becerisini kazanır..
|
4
|