ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Klavye Teknikleri- IV ADA222 BAHAR 2+0 Z 1
    Öğrenme Çıktıları
    1-F klavyeyi en seri şekilde on parmak kullanır
    2-Türkiye ve dünya intersteno yarışmalarına katılım süreçlerini yürütür
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)717
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40122
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   41
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,37 ---- (1)
    Dersin AKTS Kredisi   1
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hız çalışmaları-I K1-Bölüm-1
    2 Hız çalışmaları-II K1-Bölüm-1
    3 Hız çalışmaları-III K1-Bölüm-2
    4 Hız çalışmaları-IV K1-Bölüm-2
    5 Hız çalışmaları-V K1-Bölüm-3
    6 Hız çalışmaları-VI K1-Bölüm-3
    7 Hız çalışmaları-VII K1-Bölüm-4
    8 Hız çalışmaları-VIII K1-Bölüm-4
    9 Hız çalışmaları-IX K2-Bölüm-5
    10 Hız çalışmaları-X K2-Bölüm-5
    11 Hız çalışmaları-XI K2-Bölüm-6
    12 Hız çalışmaları-XII K2-Bölüm-6
    13 Hız çalışmaları-XIII K2-Bölüm-7
    14 Hız çalışmaları-XIV K2-Bölüm-7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ekrem Zahid Boyraz
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Perihan Gözüm

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ünlü, A. , (2013), 26 Saatte Klavye Öğreniyorum, Nüve Kültür Merkezi. Konya K2. Tarhan Öztoprak, M. & Koç, Ö., (2017), Klavye Teknikleri, 3. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı F klavyede on parmak hızlı, seri ve hatasız yazı yazma becerisinin kazandırılmasıdır.
    Dersin İçeriği Bilgisayarda F Klâvye de on parmak hızlı, seri ve hatasız yazı yazma bilgi ve becerilerini kazandırmaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 5
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur -
    3 Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur. -
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. -
    5 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. -
    6 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. 5
    7 Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. -
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur. -
    9 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır. -
    10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. 5
    11 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. 4
    13 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster