ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Anatomi II DHF201 GÜZ-BAHAR 3+3 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dolaşım sisteminin, lenf sisteminin, sindirim sisteminin ve solunum sisteminin anatomisini ve görevlerini özetler.
    2-Uriner ve genital sistemlerinin anatomisini ve görevlerini özetler.
    3-Sinir sisteminin, duyu organlarının ve endokrin sistem anatomisini ve görevlerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14684
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)149126
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)402510
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 40144
    Uygulama sınavı 20414
    Toplam İş Yükü(Saat)   228
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,6 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dolaşım sistemine giriş, mediastinum, kalbe giriş, Kalb, koroner arterler, kalbin sinirsel innervasyonu K1- Bölüm 6 K2- Bölüm 1,2,3,4,5,6,7,8
    2 Aorta ve bölümleri, baş ve boynun arterleri, A.carotis externa, A. subclavia, üst ekstremitenin arter ve venleri, Alt ekstremitenin arter ve venleri, baş ve boynun venleri, nabız alınan arterler K1- Bölüm 6 K2- Bölüm 1,2,3,4,5,6,7,8
    3 Sindirim Sistemi K1- Bölüm 8 K2- Bölüm 1,2,3,4,5,6,7,8
    4 Solunum Sistemi K1- Bölüm 7 K2- Bölüm 1,2,3,4,5,6,7,8
    5 Urogenital sistem K1- Bölüm 10, 11 K2- Bölüm 1,2,3,4,5,6,7,8
    6 Medulla spinalis`in yolları, bulbus ve pons, Mesencephalon, cerebellum, diencephalon K1- Bölüm 12 K2- Bölüm 1,2,3,4,5,6,7,8
    7 Subkortikal çekirdekler, telencephalon, Brodmann sahaları, assosiasyonel ve kommissural yollar, Rhinencephalon, limbik sistem K1- Bölüm 12 K2- Bölüm 1,2,3,4,5,6,7,8
    8 Beyin zarları, bölmeleri, beyin ventrikülleri, Beynin dolaşım sistemi, BOS yapımı ve emilimi, dura sinüsleri K1- Bölüm 12 K2- Bölüm 1,2,3,4,5,6,7,8
    9 Plexuslar, Truncus sympathicus K1- Bölüm 12 K2- Bölüm 1,2,3,4,5,6,7,8
    10 Kranial Sinirler I K1- Bölüm 12 K2- Bölüm 1,2,3,4,5,6,7,8
    11 Kranial Sinirler II K1- Bölüm 12 K2- Bölüm 1,2,3,4,5,6,7,8
    12 Kranial Sinirler III K1- Bölüm 12 K2- Bölüm 1,2,3,4,5,6,7,8
    13 Duyu Organları K1- Bölüm 13 K2- Bölüm 1,2,3,4,5,6,7,8
    14 Endokrin sistem K1- Bölüm 9 K2- Bölüm 1,2,3,4,5,6,7,8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Remzi Orkun AKGÜN
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Remzi Orkun Akgün

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Arifoğlu, Y. (2021). Her Yönüyle Anatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri. İstanbul K2. Cumhur, M. (2020). Netter insan anatomisi atlası. (7. Baskı). Güneş Tıp Kitabevleri. Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Hekimlik eğitiminin temel yapıtaşı olan anatomi biliminde, insan vücudunun genel yapısının öğretilmesi amaçlanır. Anatomi II dersinde insan vücudunun dolaşım sisteminin, lenfatik sisteminin, sindirim sisteminin, solunum sisteminin, ürogenital sisteminin, duyu sisteminin, endokrin sisteminin ve sinir sisteminin öğretilmesi amaçlanır. Dersin ilk bölümünde anlatılan kemik, eklem ve kas sistemi temel alınarak damar ve sinir yapılarının anatomik konum, seyir ve fonksiyonlarının ayrıntılı şekilde aktarılması hedeflenir.
    Dersin İçeriği Dolaşım sistemi, lenf sistemi, sindirim sistemi, solunum sistemi, urogenital sistem, sinir sistemi, duyu organları, endokrin sistem
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Diş hekimliği mesleğine yönelik eleştirisel düşünme kabiliyetine ve yaratıcılık becerisine sahip olur. -
    2 Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği güncel bilgi ve becerilere sahip olur. -
    3 Hekimlik mesleği süresince güncel bilgileri takip eder, bu bilgileri mesleki pratiğinde uygular. 3
    4 Diş hekimliği mesleğinde kullanılan tüm biyomateryalleri bilir, klinik teşhis ve tedavide gereken tüm cihaz, alet ve ekipmanı etkin şekilde kullanır. -
    5 Diş hekimliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda bulunur, proje üretir, disiplinler arası bilimsel projelerde aktif olarak sorumluluk ve görev alır. -
    6 Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgilerini ulusal değerler çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde kullanır ve değerlendirir. -
    7 Diş hekimliği mesleğini uygulamada görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uyar. -
    8 Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere (Anatomi, histoloji, patoloji, fizyoloji vb.) ait temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri meslek yaşamı boyunca etkili şekilde kullanır. 5
    9 Oral ve dental hastalıkların tanı ve tedavi sürecini kanıta dayalı uygular, hasta için etik prensipleri göz önünde bulundurarak uygun tedavi yöntemini önerir ve gerçekleştirir. -
    10 Diş hekimliği mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını, ileri düzey teknolojileri ve eğitim araçlarını etkin şekilde kullanır. 3
    11 Temel tıp bilimlerinde öğrendiği bilgileri, klinik bilimlere entegre edebilir ve bu bilgileri hasta ile ilgili teşhis ile tedaviye yönelik tüm işlemlerde kullanabilir. 4
    12 Her türlü diş hekimliği mesleği uygulamasında karşılaşılabilecek enfeksiyon risklerini göz önünde bulundurur ve gerekli tedbirleri alır. -
    13 Öğrendiği diş hekimliği mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak diğer meslektaşları ile paylaşır ve bilgi alışverişinde bulunur. -
    14 Çocuk hastalara, özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylerle etkili iletişim kurabilir, hastalara yönelik gerekli diş hekimliği uygulamalarını yapabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster