ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Diş Hekimliği Tarihi ve Deontoloji DHF103 GÜZ-BAHAR 1+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Diş hekimliği mesleğinin tarihsel gelişimini tanır.
    2-Diş hekimliği mesleğinin teknoloji ile gelişimini açıklar.
    3-Bilginin değeri ve bilgiye erişimdeki zorlukları tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14114
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60111
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   45
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,5 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İlk çağda diş hekimliği (I) K1, K2
    2 İlk çağda diş hekimliği (II) K1, K2
    3 Orta çağda diş hekimliği K1
    4 15-16.Yüzyılda diş hekimliği K1
    5 16.Yüzyılda diş hekimliği K1
    6 18.Yüzyılda diş hekimliği-I K1
    7 18.Yüzyılda diş hekimliği-II K1
    8 19-20.Yüzyılda diş hekimliği K1
    9 20. yüzyılda diş hekimliğinin gelişimi K1, K2
    10 Diş hekimliğinde kullanılan aletlerin gelişimi K1, K2
    11 Diş hekimliği tarihinde kadının yeri K1, K2
    12 Türk diş hekimliği tarihi (I) K1, K2
    13 Türk diş hekimliği tarihi (II) K1, K2
    14 Diş hekimliği meslek kuruluşları K1, K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Başak KARASU
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Başak Karasu

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Alpaslan, G. (2005). Diş hekimliği tarihi. Hacettepe Yayınları. Ankara. K2. Uzel, İ. (2018). Diş hekimliği tarihi. Quintessence Yayınları. İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Diş hekimliği öğrencilerinin diş hekimliğinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olmalarını ve temel etik ilkeleri edinmelerini sağlamak.
    Dersin İçeriği Diş hekimliğinin tarihsel gelişimi, Türk diş hekimliği tarihi ve meslek kuruluşları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Diş hekimliği mesleğine yönelik eleştirisel düşünme kabiliyetine ve yaratıcılık becerisine sahip olur. 2
    2 Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği güncel bilgi ve becerilere sahip olur. -
    3 Hekimlik mesleği süresince güncel bilgileri takip eder, bu bilgileri mesleki pratiğinde uygular. -
    4 Diş hekimliği mesleğinde kullanılan tüm biyomateryalleri bilir, klinik teşhis ve tedavide gereken tüm cihaz, alet ve ekipmanı etkin şekilde kullanır. -
    5 Diş hekimliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda bulunur, proje üretir, disiplinler arası bilimsel projelerde aktif olarak sorumluluk ve görev alır. 1
    6 Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgilerini ulusal değerler çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde kullanır ve değerlendirir. 3
    7 Diş hekimliği mesleğini uygulamada görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uyar. 5
    8 Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere (Anatomi, histoloji, patoloji, fizyoloji vb.) ait temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri meslek yaşamı boyunca etkili şekilde kullanır. -
    9 Oral ve dental hastalıkların tanı ve tedavi sürecini kanıta dayalı uygular, hasta için etik prensipleri göz önünde bulundurarak uygun tedavi yöntemini önerir ve gerçekleştirir. -
    10 Diş hekimliği mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını, ileri düzey teknolojileri ve eğitim araçlarını etkin şekilde kullanır. -
    11 Temel tıp bilimlerinde öğrendiği bilgileri, klinik bilimlere entegre edebilir ve bu bilgileri hasta ile ilgili teşhis ile tedaviye yönelik tüm işlemlerde kullanabilir. -
    12 Her türlü diş hekimliği mesleği uygulamasında karşılaşılabilecek enfeksiyon risklerini göz önünde bulundurur ve gerekli tedbirleri alır. -
    13 Öğrendiği diş hekimliği mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak diğer meslektaşları ile paylaşır ve bilgi alışverişinde bulunur. -
    14 Çocuk hastalara, özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylerle etkili iletişim kurabilir, hastalara yönelik gerekli diş hekimliği uygulamalarını yapabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster