Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyoistatistiğe Giriş ve Temel Tanımlar
|
K1) Ders Notu
|
2
|
Veri Düzenleme ve Frekans Tablosu Oluşturma
|
K1) Ders Notu
|
3
|
Merkezi Eğilim Ölçüleri-I
|
K1) Ders Notu
|
4
|
Merkezi Eğilim Ölçüleri-II
|
K1) Ders Notu
|
5
|
Değişim (Dağılım) Ölçüleri
|
K1) Ders Notu
|
6
|
Normal Dağılım ve Normal Dağılım Tablosunun Kullanımı-I
|
K1) Ders Notu
|
7
|
Normal Dağılım ve Normal Dağılım Tablosunun Kullanımı-II
|
K1) Ders Notu
|
8
|
İstatistiksel Hipotez Testleri ve Güven Aralıkları, Hata Tipleri ve Test İşlemi Süreci
|
K1) Ders Notu
|
9
|
Hipotez Testleri - Tek Örneklem Testleri-I
|
K1) Ders Notu
|
10
|
Hipotez Testleri - Tek Örneklem Testleri-II
|
K1) Ders Notu
|
11
|
İki (Bağımsız & Bağımlı) Örneklem Testleri-I
|
K1) Ders Notu
|
12
|
İki (Bağımsız & Bağımlı) Örneklem Testleri-II
|
K1) Ders Notu
|
13
|
Tek Yönlü Varyans Analizi-I
|
K1) Ders Notu
|
14
|
Tek Yönlü Varyans Analizi-II
|
K1) Ders Notu
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tolga ZAMAN
|
Dersi Verenler
|
1-)10768 10768 10768
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ders Notu
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Dişçi, R. (2012). Temel ve klinik biyoistatistik. İstanbul Tıp Kitabevi. İstanbul.
YK2. Ankaralı, H., Cangür, Ş. & Sungur, M. A. (2015). Formülsüz biyoistatistik. Betim Yayınları. İstanbul.
YK3. Hayran, O. & Özbek, H. (2017). Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik Yöntemler. (2. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bu derste öğrencilerin temelde sağlık alanı olmak üzere nüfus, hastalık gibi ilişkili diğer alanlarla ilgili temel biyoistatistik bilgi birikiminin kazandırılması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Biyoistatistik dersi, üniversitelerin sağlık alanında lisans düzeyinde eğitim görenler için temel bilim dersidir. Tanımlayıcı istatistikler, grafikler, olasılık teorileri, istatistikndağılımları, hipotez testleri, korelasyon ve regresyon analizleri ile klinik araştırma tasarımları gibi temel istatistiksel yöntemleri kullanır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Diş hekimliği mesleğine yönelik eleştirisel düşünme kabiliyetine ve yaratıcılık becerisine sahip olur.
|
2
|
2
|
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği güncel bilgi ve becerilere sahip olur.
|
-
|
3
|
Hekimlik mesleği süresince güncel bilgileri takip eder, bu bilgileri mesleki pratiğinde uygular.
|
2
|
4
|
Diş hekimliği mesleğinde kullanılan tüm biyomateryalleri bilir, klinik teşhis ve tedavide gereken tüm cihaz, alet ve ekipmanı etkin şekilde kullanır.
|
-
|
5
|
Diş hekimliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda bulunur, proje üretir, disiplinler arası bilimsel projelerde aktif olarak sorumluluk ve görev alır.
|
-
|
6
|
Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgilerini ulusal değerler çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde kullanır ve değerlendirir.
|
1
|
7
|
Diş hekimliği mesleğini uygulamada görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uyar.
|
-
|
8
|
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere (Anatomi, histoloji, patoloji, fizyoloji vb.) ait temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri meslek yaşamı boyunca etkili şekilde kullanır.
|
-
|
9
|
Oral ve dental hastalıkların tanı ve tedavi sürecini kanıta dayalı uygular, hasta için etik prensipleri göz önünde bulundurarak uygun tedavi yöntemini önerir ve gerçekleştirir.
|
3
|
10
|
Diş hekimliği mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını, ileri düzey teknolojileri ve eğitim araçlarını etkin şekilde kullanır.
|
-
|
11
|
Temel tıp bilimlerinde öğrendiği bilgileri, klinik bilimlere entegre edebilir ve bu bilgileri hasta ile ilgili teşhis ile tedaviye yönelik tüm işlemlerde kullanabilir.
|
3
|
12
|
Her türlü diş hekimliği mesleği uygulamasında karşılaşılabilecek enfeksiyon risklerini göz önünde bulundurur ve gerekli tedbirleri alır.
|
-
|
13
|
Öğrendiği diş hekimliği mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak diğer meslektaşları ile paylaşır ve bilgi alışverişinde bulunur.
|
-
|
14
|
Çocuk hastalara, özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylerle etkili iletişim kurabilir, hastalara yönelik gerekli diş hekimliği uygulamalarını yapabilir.
|
-
|