ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Pedodontide Minimal Girişimsel Diş Hekimliği DHF411 GÜZ-BAHAR 1+0 Fakülte S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Minimal girişimsel diş hekimliği felsefesini tanımlar.
    2-Minimal girişimsel diş hekimliği tedavi yöntemlerini tanır.
    3-Minimal girişimsel diş hekimliği tedavi yöntemlerini mesleki yaşamında, çocuk hastadaki tedaviler ve tedavi planlaması için kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14114
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   50
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,67 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Minimal girişimsel diş hekimliği tanımı, felsefesi K1- Bölüm 2
    2 Minimal girişimsel diş hekimliğinin çocuk diş hekimliğinde kullanım alanları K1- Bölüm 3
    3 Erken çürük teşhisi ve tespiti K1- Bölüm 4
    4 Çürük risk değerlendirmesi ile risk yönetimi (CAMBRA) K1- Bölüm 3
    5 Mine ve dentinin de ve remineralizasyonu K1- Bölüm 5
    6 Non-restoratif kavite kontrolü K1- Bölüm 2
    7 Çürük lezyon yönetimi K1- Bölüm 1
    8 Minimal invaziv uygulamalar K1- Bölüm 2
    9 Rezin infiltrasyon tekniği K1- Bölüm 2
    10 Atravmatik restoratif tedavi K1- Bölüm 6
    11 Çürük kaldırma yöntemleri K1- Bölüm 5
    12 Basamaklı çürük kaldırma tedavisi K1- Bölüm 6
    13 Minimal invaziv tedavilerde kullanılan restoratif materyaller ve avantajları-I K1- Bölüm 4
    14 Minimal invaziv tedavilerde kullanılan restoratif materyaller ve avantajları-II K1- Bölüm 4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Betül Büşra URSAVAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Frencken JE. (2018) The art and science of minimal intervention dentistry and atraumatic restorative treatment. Stephen Hancocks.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Minimal girişimsel tedavi felsefesi ile çürük tedavilerinde geleneksel yöntemlerden farklı ve yeni yaklaşımları öğreterek, mesleki yaşamında güncel tedavi yöntemleriyle klinik yaklaşımını geliştirmesini sağlamak
    Dersin İçeriği Çocuk diş hekimliğinde minimal girişimsel diş hekimliği felsefesi doğrultusunda geleneksel tedavi yöntemlerinden farklı ve çağdaş tedavi uygulamaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Diş hekimliği mesleğine yönelik eleştirisel düşünme kabiliyetine ve yaratıcılık becerisine sahip olur. -
    2 Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği güncel bilgi ve becerilere sahip olur. 4
    3 Hekimlik mesleği süresince güncel bilgileri takip eder, bu bilgileri mesleki pratiğinde uygular. 3
    4 Diş hekimliği mesleğinde kullanılan tüm biyomateryalleri bilir, klinik teşhis ve tedavide gereken tüm cihaz, alet ve ekipmanı etkin şekilde kullanır. -
    5 Diş hekimliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda bulunur, proje üretir, disiplinler arası bilimsel projelerde aktif olarak sorumluluk ve görev alır. 3
    6 Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgilerini ulusal değerler çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde kullanır ve değerlendirir. 4
    7 Diş hekimliği mesleğini uygulamada görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uyar. -
    8 Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere (Anatomi, histoloji, patoloji, fizyoloji vb.) ait temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri meslek yaşamı boyunca etkili şekilde kullanır. -
    9 Oral ve dental hastalıkların tanı ve tedavi sürecini kanıta dayalı uygular, hasta için etik prensipleri göz önünde bulundurarak uygun tedavi yöntemini önerir ve gerçekleştirir. -
    10 Diş hekimliği mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını, ileri düzey teknolojileri ve eğitim araçlarını etkin şekilde kullanır. 5
    11 Temel tıp bilimlerinde öğrendiği bilgileri, klinik bilimlere entegre edebilir ve bu bilgileri hasta ile ilgili teşhis ile tedaviye yönelik tüm işlemlerde kullanabilir. -
    12 Her türlü diş hekimliği mesleği uygulamasında karşılaşılabilecek enfeksiyon risklerini göz önünde bulundurur ve gerekli tedbirleri alır. -
    13 Öğrendiği diş hekimliği mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak diğer meslektaşları ile paylaşır ve bilgi alışverişinde bulunur. 5
    14 Çocuk hastalara, özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylerle etkili iletişim kurabilir, hastalara yönelik gerekli diş hekimliği uygulamalarını yapabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster