ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Karışık Meşcerelerin Silvikültürü ORM512 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ülkemizdeki ekonomik ve ekolojik öneme sahip karışık meşcereler hakkında yorum yapabilir
    2-Karışık meşcerelerde uygun silvikültürel metodları uygulayabilir
    3-Karışık meşcerelerde farklı türlere göre uygulanacak bakım ve gençleştirme metodlarını uygulayabilir.
    4-Karışık meşcerelerde karşılaşılan gençleştirme sorunlarına çözüm önerileri getirebilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler4022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   186
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,2 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ülkemizde ekonomik ve ekolojik öneme sahip karışık meşcereler K1, K2, K3, K4, K5.
    2 Karışık meşcerelerde rekabet K1, K2, K3, K4, K5.
    3 Karışık meşcerelerin gelişimi K4. B1, S 3-11
    4 dünya çapında karışık meşcerelerin gelişim süreçleri ve meşcere yapısındaki benzerlikler K4. B1, S 11-28
    5 Karşılıklı büyüme ilişkilerine bağlı olarak değişik gelişme çağlarında uygulanacak bakım tedbirleri K1, K2, K3, K4, K5.
    6 Karışık meşcerelerde bulunan türlerin tohum ve gençlik özellikleri K1, K2, K3, K4, K5.
    7 Karışık meşcere türlerine göre uygulanacak bakım tedbirleri K1, B1, S 124-133
    8 Karışık meşcerelerde türlerin gençlik özelliklerine göre önceliği K4. B2, S 101-125
    9 Karışık meşcerelerde karşılaşılan gençleştirme sorunları K1, K2, K3, K4, K5.
    10 Değişik türlere göre karşılaşılan gençleştirme sorunları K1, K2, K3, K4, K5.
    11 Karışık meşcerelerde uygulanacak gençleştirme yöntemleri K1, K2, K3, K4, K5.
    12 Karışık meşcerelerde uygulanacak gençleştirme yöntemleri K1, K2, K3, K4, K5.
    13 Karışıma giren türlere göre gençleştirme yönteminin seçimi K1, K2, K3, K4, K5.
    14 Ülkemizde bu konuda yapılmış uygulamaların tanıtımı K1, K2, K3, K4, K5.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. M. Nuri ÖNER
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Figen Çakır

    Ders Yardımcıları
    Kaynaklar K1. Odabaşı, T., Çalışkan, A., Bozkuş, H.F. (2004) Silvikültür Tekniği (Silvikültür II), İ.Ü.Yayın No: 4459, O.F.Yayın No:475, 314 s., İstanbul. K2. Odabaşı, T., Çalışkan, A., Bozkuş, H.F.( 2004) Orman Bakımı. İstanbul Üniversitesi Yayınları, Orman Fakültesi, 192 s., ISBN: 975-404-703-0, İstanbul. K3. Genç, M. (2004) Silvikültür Tekniği, S.D.Ü.Orman Fakültesi Yayın No:46, 357 s., Isparta. K4. Klety, M.J., Larson, B.C., Oliver, C.D. (1992) The Ecology and Silviculture of Mixed-Species Forests, Kluwer Academic Publisher, 287 p., Netherlands.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, karışık meşcerelerin büyüme ve kuruluş özelliklerini tanıtmak ve karışık meşcerelerde uygulanacak bakım ve gençleştirme yöntemlerini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Karışık meşcerelerin özellikleri. Karışık meşcerelerde rekabet. Bölgelere göre önemli karışımlar ve türlerin büyüme ilişkileri. Değişik gelişme çağlarındaki karışık meşcerelerde uygulanacak bakım tedbirler, uygun gençleştirme yöntemleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı -
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 5
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 4
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster