ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormanda Doğa Koruma ve Silvikültür ORM514 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ormanda doğa korumanın temellerini açıklar.
    2-Doğa korumada doğaya yakın silvikültürü uygulayabilir.
    3-Doğaya yakın silvikültürel müdahaleler yapar.
    4-Milli parklarda doğa koruma esaslarını uygulayabilir.
    5-Milli parklarda gerekli silvikültürel müdahaleleri uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler4012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Orman ekosistemi üzerine insan etkileri ve ormancılıkta doğa koruma K1, Giriş, S 13-39
    2 Doğa koruma kavramı, tarihçesi ve amaçları; doğa korumanın gerekçeleri; doğa korumada değerlendirme ölçütleri K1, B2, S 39-62
    3 Türkiye`de doğa koruma kategorileri; doğa korumada uygun alan seçimi ve boşluk analizi; doğa koruma alanlarının şekli, zonlar, planlama ve restorasyon K1, B2, S 63-92
    4 Doğa korumada biyolojik çeşitlilik K1, B2, S 93-106
    5 Hemerobi, doğaya yakınlık, Biyotop ve tür koruma K1, B2, S 106-126
    6 Biyolojik çeşitliliğin korunması, silvikültür ? doğa koruma ve yaban hayatı ilişkileri K1, B2, S 144-156
    7 Orman kenarları ve orman kenarı bakımı K1, B2, S 178-187
    8 Ölü odun, çalılar ve ender ağaç türleri K1, B2, S 156-177
    9 Özel nitelikli bazı doğa koruma alanları K1, B2, S 217-231
    10 Doğaya yakın silvikültür ve sürekli orman düşüncesinin tarihsel gelişimi, ormancılıkta doğa koruma ve silvikültür K1, B3, S 235-243
    11 Bakir orman ekolojisi, mozaik yapı (doğal yaşam evreleri) ve silvikültür K1, B3, S 243-271
    12 Silvikültürel kararların doğa üzerine etkileri, ağaçlandırmalar ve doğa koruma K1, B3, S 272-287
    13 Bakir orman ekolojisi K1, B3, S 243-271
    14 Ormanlık alanlardaki milli parklarda alınabilecek silvikültürel önlemler K1, B4, S 298-308
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. M. Nuri ÖNER
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Figen Çakır

    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Figen ÇAKIR Dr. Öğr. Üyesi Bora İMAL Araş. Gör. Özlem MEŞE
    Kaynaklar K1. Çolak, A.H. (2001) Ormanda Doğa Koruma, Milli Parklar ve Av-Yaban Hayatı Genel Müdürlüğü Yayını, Ankara. K2. Genç, M. (2004) Silvikültür Tekniği, S.D.Ü.Orman Fakültesi Yayın No:46, 357 s., Isparta.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı ormanda doğa korumanın esaslarını ve uygulamasını öğretmektir.
    Dersin İçeriği Biyolojik çeşitlilik (Genetik tür ve ekosistem çeşitliliği) ve silvikültür. Doğaya yakın silvikültür. Süreklilik prensibi. Doğa koruma alanlarında silvikültür ve restorasyon çalışmaları. Ormanda doğa korumanın biyolojik temelleri. Hemerobi ve doğaya yakınlık. Ölü odun. Biyotop ve tür koruma, orman kenarları. Global iklim değişimi. Sera etkisi ve silvikültür. Popülâsyon genetiği ve doğa koruma (SLOSS, MPV, PVA, Metapopulasyon gibi). Bakir orman ekolojisi. Ağaçlandırmalar ve doğa koruma. Diri örtü mücadelesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 5
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 5
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 5
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 5
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster