ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arazi Kullanım Planlama ve Yönetimi ORM523 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Araziyi tanımlar
    2-Arazi sınıflarını açıklar
    3-Arazi kullanım türlerini belirler
    4-Arazi kullanım haritasını yorumlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler5031545
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   187
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,23 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Arazi Kullanım Planlaması K1: 1. Bölüm
    2 Arazi Sınıflandırma K1: 2. Bölüm
    3 Yanlış Arazi Kullanımı K1: 2. Bölüm
    4 Arazi Koruma K1: 3. Bölüm
    5 Ekosistem ve Sürdürülebilir Kullanım K1: 2. ve 3. Bölüm
    6 Ekosistem ve Sürdürülebilir Kullanım (Devam) K1: 6. Bölüm
    7 Planlama İlkeleri K1: 10. Bölüm
    8 Planlama İlkeleri (Devam) K1: 10. Bölüm
    9 Coğrafi Bilgi Sistemi K1: 11. Bölüm
    10 Arazi Kullanımı ve Toprak R1: Chapter 12
    11 Arazi Kullanımı ve Vejetasyon R1: Chapter 10
    12 Arazi Kullanımı ve Su Kaynakları R1: Chapter 15
    13 Orman, Mera ve Tarım Alanları İçin Arazi Planlaması R1: Chapter 16
    14 Orman, Mera ve Tarım Alanları İçin Arazi Planlaması (Devam) R1: Chapter 16
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ceyhun GÖL
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Ceyhun Göl

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Randolph, J. (2003). Environmental land use planning and management, Island Press, USA.
    Yardımcı Kitap YK1. Lyon J. G. (2002). GIS for Water Resources and Watershed Management, Windows 98 or higher Desktop and Laptop Computers, Tablet PC, Pocket PC. YK2. Heathcote, W. I. (1998). Integrated Watershed Management, Principles and Practice, ISBN: 0-471-18338-5, John Wiley & Soncs, USA. YK3. Schwab, G.O., Fangmeier, D.D., Elliot, W.J. & Frevert, R.K. (1993). Soil and Water Conservation Engineering, Fourth Edition, ISBN: 0-471-57490-2, John Willey&Sons, Inc., USA.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı ekolojik kriterlere göre, toprak haritalarının hazırlanması ve arazi sınıflamasının yapılmasını öğretmektir.
    Dersin İçeriği Arazi kullanım planlaması, arazi sınıflandırma, arazi koruma, planlama ilkeleri, sürdürülebilir kullanım, arazi politikası, su kaynakları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 3
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli -
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 3
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 2
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 3
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 4
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 3
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 3
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster