Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ceyhun GÖL
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Ceyhun Göl
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğrt. Üye. Semih EDİŞ,
|
Kaynaklar
|
K1: Özhan, S. (2004). Havza amenajmanı. İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi Yayınları, İ.Ü. Yayın No: 4510, O.F. Yayın No: 481, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Heathcote, W. I (1998). Integrated Watershed Management, Principles and Practice, John Wiley & Soncs, USA.
YK2: Görecelioğlu, E. (1987). Erozyon ve Çığ Kontrolü. İ. Ü. Orman Fakültesi Yayınları, İ.Ü. Y. No: 4415, O. F. Y. No: 473, İstanbul.
YK3. Brooks, K. N., Folliott, P. F. & Gregersen, H. M. (1991). Hydrology and The Management of Watersheds, IOWA State Uni. Pres, USA.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere ileri seviyede havza yönetimi, doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı ve toprak koruma tekniklerini öğretmektir..
|
Dersin İçeriği
|
Havza, Bütünsel Havza Yönetimi, Doğal kaynaklar, Toprak ve Su koruma,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
1
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
3
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
3
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
1
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
2
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
2
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|