ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Havza Islahı ORM528 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Erozyon ve nedenlerini açıklar
    2-Erozyon türlerini tanımlar
    3-Arazi bozulumunu analiz eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje3014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   184
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,13 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Havza ve temel kavramlar K1, 1. Bölüm
    2 Havza Islahı K1, 1. Bölüm
    3 Erozyon K1: 3 ve 4. Bölüm
    4 Islah K1: 3. ve 4. Bölüm
    5 Yüzeysel Erozyon K1: 3. ve 4. Bölüm
    6 Oyuntu Erozyonu K1: 3. ve 4. Bölüm
    7 Sel Deresi K1: 3. ve 4. Bölüm
    8 Kitle Hareketleri K1: 3. ve 4. Bölüm
    9 Çığ K1: 3. ve 4. Bölüm
    10 Teraslar K1: 5. Bölüm
    11 Su Erozyonu ve Koruma Tedbirleri K1: 5. Bölüm
    12 Su Erozyonu ve Koruma Tedbirleri K1: 5. Bölüm
    13 Rüzgar Erozyonu ve Koruma Tedbirleri K1: 5. -6. Bölüm
    14 Havza Islah Projeleri K1: 7. Bölüm
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ceyhun GÖL
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Ceyhun Göl

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Balcı, N. (1996). Toprak Koruması, İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi Yayınları, İ.Ü. Y. No: 3947, O.F. Y. No: 439, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1: Görcelioğlu, E. (2003). Sel ve Çığ Kontrolü. İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi Yayınları, İstanbul. YK2: Martínez-Casasnovas, J.A., Ramos, M.C., García-Hernández, D. (2009). Effects of land-use changes in vegetation cover and sidewall erosion in a gully head of the Penedès region (northeast Spain). Earth Surface Processes Landforms, 34: 1927-1937.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere arazi bozulumu ve erozyonla mücadele yöntemlerini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Havza Havza ıslahı, Erozyon ve erozyon türleri Toprak ve su koruma teknikeri Havza ıslah projeleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 1
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli -
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 3
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 2
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 1
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 2
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 1
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster