ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çayır Mera Islahı ORM539 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kuraklık kelimesini bilimsel olarak tanımlar.
    2-Bir sahanın ıslah edilmesi için verileri toplayıp gerekli teknikleri uygular.
    3-Çayır/mera bölgelerindeki arazi etütlerini uygular.
    4-Islah çalışması için bir yerin yetişme ortamı potansiyelini kavrar.
    5-Islah için bitki türlerini analiz eder.
    6-Islah çalışmalarında mekaniksel ve ekolojik yaklaşımlarının avantajlarını ve dezavantajlarını tanımlar.
    7-Islah çalışması sonrasındaki başarı değerlendirmesini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler50425100
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   176
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,87 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çayır mera ıslahına giriş K1, K2, K3
    2 Suksesyon modelleri K1, K2, K3
    3 Otlatma sistemleri (1) K1, K2, K3
    4 Otlatma sistemleri (2) K1, K2, K3
    5 Islaha uygun tür seçimi K1, K2, K3
    6 Ekim metotları K1, K2, K3
    7 Çayır Tesisi ve Yönetimi K1, K2, K3
    8 Mera Tesisi ve Yönetimi K1, K2, K3
    9 Çayırların Gübrelenmesi K1, K2, K3
    10 Meraların Gübrelenmesi K1, K2, K3
    11 Yakma K1, K2, K3
    12 Yabancı Ot Kontrolü K1, K2, K3
    13 Çitleme ve diğer mekanik kontrol yöntemleri K1, K2, K3
    14 Su Muhafaza K1, K2, K3
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ceyhun GÖL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. John F. Vallentine, 1989. Range Development and Improvements; ISBN: 127100032, Academic Press, K2. Jerry L. Holechek, Rex. D. Pieper and Carlton H. Herbel, 2000. Range Management: Principles and Practices, (2nd edition), ISBN-I3:9780130474759, K3. Bakır, Ö., 1985. Çayır-Mera Islahı, Prensip ve Uygulamalar. Ankara Üniv. Zir. Yay. No: 947, Ders Kitabı: 272, Ankara, 226 s.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı kurak ve yarı kurak bölgelerde doğal dengenin aşırı derecede bozulmuş olduğu verimi düşük alanların ıslahı ile ilgili çalışmalarda tanım, kavram ve yaklaşımlar hakkında bilgi vermek, yapılacak bir rehabilitasyon çalışmasında yetişme ortamını analiz ederek, gerekli bitkilendirme çalışmalarını tamamlayıp değerlendirebilecek bilgileri kazanmalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Çayır mera ıslahına giriş, Suksesyon modelleri, Çayır Tesisi ve Yönetimi, Mera Tesisi ve Yönetimi , Yabancı Ot Kontrolü,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 5
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 5
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 1
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 5
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 5
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 5
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster