ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormancılık Politikasının Formüle Edilmesi ORM542 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Politika kavramını bilir.
    2-Ormancılıkta politik sistemleri tanır ve analiz edebilir
    3-Ormancılık politikası sürecini ve bu süreçteki aktörleri bilir
    4-Ulusal orman politikası amaçlarını bilir
    5-Ulusal orman politikası araçlarını analiz edebilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2511010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje2515555
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   169
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,63 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Politika ve ormancılık politikası, Developing effective forest policy: A guide Chapter 2
    2 Ormancılık politikasının önemi Developing effective forest policy: A guide Chapter 2
    3 Politika oluşumunu etkileyen aktörler; hükümet yetkilileri, ilgi (çıkar) grupları, siyasal partiler, medya. Developing effective forest policy: A guide Chapter 3
    4 Politika oluşturmada etkili çevre koşulları; ekolojik koşullar Developing effective forest policy: A guide Chapter 3
    5 Politika oluşturmada etkili çevre koşulları; ekonomik koşullar Developing effective forest policy: A guide Chapter 3
    6 Politika oluşturmada etkili çevre koşulları; bilgi birikimi düzeyi Developing effective forest policy: A guide Chapter 3
    7 İlgili diğer sektörlerin politikaları, Developing effective forest policy: A guide Chapter 4
    8 Mevzuat Developing effective forest policy: A guide Chapter 5
    9 Hükümet öncelikleri ve vaatleri Developing effective forest policy: A guide Chapter 6
    10 Sosyal ve kültürel etkiler Developing effective forest policy: A guide Chapter 6
    11 Ulusal ormancılık politikası amaçları Developing effective forest policy: A guide Chapter 7
    12 Politika ile ilgili örgütlenme ve örgüt yapısı. Developing effective forest policy: A guide Chapter 7
    13 Ödev sunumu Sunum teknikleri incelenecek
    14 Türkiye`de Ormancılık Politikası üzerine tartışma
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Sezgin Özden
    Dersi Verenler

    1-)10036 10036 10036

    Ders Yardımcıları H. Emre Ünal
    Kaynaklar 1. Guidelines for forest policy formulation, Bertram Husch Food and Agriculture Organization of the United Nations, 1987 2. Özdönmez, M., İstanbullu, T., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1996. Ormancılık Politikası, İ.Ü. Orm. Fak. Yay., Rekt. No: 3968, Fak. Yay. No: 435, İstanbul. 3. Public Policies and the Misuse of Forest Resources. Robert Repetto and Malcolm Gillis, eds Cambridge: Cambridge University Press, 1988, 432 pp 4. Forest Policy Analysis, Max Krott 5. Developing effective forest policy: A guide, FAO
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ormancılık politikasının formülasyonu üst düzeyde yapılacak bir çalışmadır. Bu nedenle Orman Ekonomisi Anabilim Dalı öğrencilerinin küresel ve ulusal ölçekte ormancılık politikalarını anlamaları, eleştirebilmeleri ve yeni politika önerileri yapabilme yeteneklerine ulaşabilmeleri için bu lisansüstü ders müfredata eklenmiştir.
    Dersin İçeriği Ormancılık politikasının önemi-Politika oluşumunu etkileyen aktörler; hükümet yetkilileri, ilgi (çıkar) grupları, siyasal partiler, medya.-Politika oluşturmada etkili çevre koşulları; ekolojik koşullar-Politika oluşturmada etkili çevre koşulları; ekonomik koşullar-Politika oluşturmada etkili çevre koşulları; bilgi birikimi düzeyi İlgili diğer sektörlerin politikaları,-Mevzuat-Hükümet öncelikleri ve vaatleri-Sosyal ve kültürel etkiler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı -
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 5
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 5
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 3
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 5
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 3
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 5
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 4
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 5
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster