Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Karayosunları, Ciğerotları ve Boynuzsu ciğerotlarının kısa tanımı.
|
K1 B1
|
2
|
Briyofitlerin tarım arazilerine adaptasyonu
|
K1 B2
|
3
|
Tarla karayosunları için koruma yönetimi
|
K1 B3
|
4
|
Tarım arazilerinden briyofitlerin toplanması (Arazi çalışması)
|
K1 B4
|
5
|
Arazi çalışması ve toplanan örneklerin laboratuarda teşhisi
|
K1 B5
|
6
|
Arazi çalışması ve toplanan örneklerin laboratuarda teşhisi
|
K2 B1
|
7
|
Arazi çalışması ve toplanan örneklerin laboratuarda teşhisi
|
K2 B2
|
8
|
Teşhis edilen örneklerin Henderson (1961) kareleme sistemine göre Türkiye haritası üzerinde dağılışlarının tespiti.
|
K2 B3
|
9
|
Teşhis edilen örneklerin Henderson (1961) kareleme sistemine göre Türkiye haritası üzerinde dağılışlarının tespiti.
|
K2 B4
|
10
|
Farklı ülkelerde bu konuda yapılmış araştırmaların incelenmesi (Britanya ve İrlanda örneği)
|
K2 B5
|
11
|
Britanya ve İrlanda?da tarım arazilerindeki boynuzsu ciğerotları ve ciğerotları hakkında bilgiler (Bilimsel ve İngilizce adları, morfolojik yapıları, teşhiste kullanılan özellikler, toprak türü/habitat, doğadaki tekerrürü, benzer türler, tehlike kategorileri ve türlere ait renkli fotoğraflar)
|
K3 B1
|
12
|
Britanya ve İrlanda?da tarım arazilerindeki karayosunları hakkındaki bilgiler (Bilimsel ve İngilizce adları, morfolojik yapıları, teşhiste kullanılan özellikler, toprak türü/habitat, doğadaki tekerrürü, benzer türler, tehlike kategorileri ve türlere ait renkli fotoğraflar)
|
K3 B2
|
13
|
Britanya ve İrlanda?da tarım arazilerindeki karayosunları hakkındaki bilgiler (Bilimsel ve İngilizce adları, morfolojik yapıları, teşhiste kullanılan özellikler, toprak türü/habitat, doğadaki tekerrürü, benzer türler, tehlike kategorileri ve türlere ait renkli fotoğraflar)
|
K3 B3
|
14
|
Ekilebilir alanlarda yapılmış diğer briyofloristik araştırmaların incelenmesi.
|
K3 B4
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Serhat URSAVAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Simge ÇİZGEN TAN
|
Kaynaklar
|
K1. Porley, R. 2008. Arable bryophytes, Afield guide to the mosses, Liverworts and hornworts of cultivated land in Britanin and Ireland. 140p. WildGuides Ltd. UK and Sri Lanka.
K2. Atherton, I., Bosanquet, S., and Lawley, M. 2010. Mosses and Liverworts of Britain and Ireland a field guide. British Bryological Society. 848p. United Kingdom.
K3. Blockeel T.L. Bosanquet S.D.S. Hill M.O. Preston C.D. (2014). Atlas of British and Irish Bryophyte U.K.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Çalışılan konu ile ilgili makaleler.
|
Dersin Amacı
|
Çok dikkate alınmayan fakat ekilebilir alanlara adapte olmuş briyofit türleri hakkında bilgiler vermek, bu alanlara arazi çalışması yaparak briyofit örnekleri toplamak ve toplanan örnekleri teşhis etmek, kültür alanlarındaki briyofitlerin erozyonu önleme ve toprak özelliklerini iyileştirme özellikleri hakkında bilgiler vermek.
|
Dersin İçeriği
|
Çok dikkate alınmayan fakat ekilebilir alanlara adapte olmuş briyofit türleri hakkında bilgiler vermek.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
5
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
5
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
4
|