ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormancılıkta Hacim Tahmininde Ağaç Hacim Denklemleri ve Tabloları ORM583 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ağaç hacminin hesaplanmasını yapabilir
    2-Ağaç hacminin tahmin edilmesine ilişkin yöntemleri kavrar
    3-Tek, Çift ve Çok girişli ağaç hacim denklemlerini kullanır
    4-Ağaç hacim tablolarının oluşturulmasını ve kullanımını kavrar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje5013030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   186
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,2 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ağaç hacimlerinin hesaplanması K1 Bölüm 1 okunmalıdır
    2 Ağaç hacimlerinin tahmin edilmesine ilişkin yöntemler K1 Bölüm 1 okunmalıdır
    3 Ağaç hacim denklemleri ve sınıflandırılması K2 Bölüm 3 okunmalıdır
    4 Tek girişli ağaç hacim denklemlerinin geliştirilmesi K2 Bölüm 3 okunmalıdır
    5 Çift girişli ağaç hacim denklemlerinin geliştirilmesi K3 Bölüm 4 okunmalıdır
    6 Çok girişli ağaç hacim denklemlerinin geliştirilmesi K3 Bölüm 4 okunmalıdır
    7 Ağaç hacim denklemlerinin geliştirilmesinde regresyon analizin kullanımı-I K4 Bölüm 3 okunmalıdır
    8 Ağaç hacim denklemlerinin geliştirilmesinde regresyon analizin kullanımı-II K4 Bölüm 3 okunmalıdır
    9 Ağaç hacim denklemlerinde düzenleyenin yaptığı denetim K2 Bölüm 3 okunmalıdır
    10 Ağaç hacim denklemlerinde kullanıcının yaptığı denetim K2 Bölüm 3 okunmalıdır
    11 Türkiye`de geliştirilen ağaç hacim denklemlerinin incelenmesi K5 Bölüm 1 okunmalıdır
    12 Ağaç hacim denklemlerinin orman amenajmanında kullanımı K5 Bölüm 1 okunmalıdır
    13 Ağaç hacim denklemlerinin geliştirilmesine ilişkin örnek uygulama-I K5 Bölüm 5 okunmalıdır
    14 Ağaç hacim denklemlerinin geliştirilmesine ilişkin örnek uygulama-II K5 Bölüm 5 okunmalıdır
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Muammer ŞENYURT
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Muammer Şenyurt

    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Dr. Ferhat BOLAT
    Kaynaklar K1. Akalp, T. (1983). Değişik Yaşlı Meşcerelerde Artım ve Büyümenin Simulasyonu, İ.Ü. Yayın No:3051, Orman Fakültesi Yayınları, No: 327, İstanbul, 169 s. K2. Fırat, F. (1973). Dendrometri, İ.Ü. Orman Fakültesi, Yayın No: 1800/193, Kurtuluş Matbaası, İstanbul, 359 s. K3. Kalıpsız, A. (1984). Dendrometri, İ.Ü. Orman Fakültesi, Yayın No: 1800/193, Kurtuluş Matbaası, İstanbul, 359 s. K4. Akalp, T. (1978). Türkiye`deki Doğu Ladini (Picea orieantalis Lk. Carr) Ormanlarında Hasılat Araştırmaları, Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi, İstanbul. K5. Yavuz, H. (1999). Taşköprü Yöresinde Karaçam İçin Hacim Fonksiyonları ve Hacim Tabloları, Journal of Agriculture and Forestry, 23, 1181-1188
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ormancılıkta ağaç hacim tahminlerinde yaygın bir biçimde kullanılan ağaç hacim denklemlerinin geliştirilmesi ve ağaç hacim tablolarının oluşturulmasının öğrenilmesi
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 4
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 3
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 3
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 4
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 5
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 4
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster