Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dünyada ve ülkemizde su kaynakları ve ormanların dağılımı
|
Derse gelmeden önce Kaynak 1 bölüm 1 okunacaktır.
|
2
|
Sucul ekosistem tipleri
|
Derse gelmeden önce kaynak 6 bölüm 1 sayfa 25-36 okunacaktır.
|
3
|
Sucul ekosistem tipleri (devam)
|
Derse gelmeden önce kaynak 6 bölüm 1 sayfa 37-45 okunacaktır.
|
4
|
Sucul organizmalar: flora
|
Derse gelmeden önce kaynak 6 bölüm 2 okunacaktır.
|
5
|
Sucul organizmalar: fauna
|
Derse gelmeden önce kaynak 6 bölüm 3 okunacaktır.
|
6
|
Orman ve su ilişkisi
|
Derse gelmeden önce kaynak 3 Sayfa 625-630 okunacak.
|
7
|
Orman ve su ilişkisi (devam)
|
Derse gelmeden önce kaynak 3 Sayfa 630-640 okunacak.
|
8
|
Ormancılık faaliyetlerinin su kalitesi üzerine etkileri
|
Derse gelmeden önce Kaynak 5sayfa 61-64 okunacak.
|
9
|
Ormancılık faaliyetlerinin su kalitesi üzerine etkileri (devam)
|
Derse gelmeden önce Kaynak 5 sayfa 65-69 okunacak.
|
10
|
Kirleticiler
|
Derse gelmeden önce kaynak 6 bölüm 6 okunacaktır.
|
11
|
Kirleticiler (devam)
|
Derse gelmeden önce kaynak 6 bölüm 7 okunacaktır.
|
12
|
Ötrofikasyon
|
Derse gelmeden önce kaynak 6bölüm 8 okunacaktır.
|
13
|
Noktasal kaynaklı olmayan kirliliği azaltmak için teknikler ve öneriler
|
Derse gelmeden önce kaynak 6bölüm 9 okunacaktır.
|
14
|
Ormanların sucul ekosistemlere olumlu etkileri
|
Derse gelmeden önce Kaynak 2 ve 4 okunacak
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ziya Şİmşek
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğretim Üyesi Arda Özen
|
Kaynaklar
|
1) Hutton SA, Harrison SSC and O?Halloran J, (2008). An evaluation of the role of forests and forest practices in the eutrophication and sedimentation of receiving waters. University College Cork.
2)M. Mustafa Tuncer, Ömer Naci Kaya,(2010). Orman Ve Su Kaynakları Orman Ve Su Ekosistem İlişkisi. III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi, Cilt: II Sayfa: 625-640.
3)Abram DaSilva, Y. Jun Xu 2, George Ice, John Beebe and Richard Stich (2013). Effects of Timber Harvesting with Best Management Practices on Ecosystem Metabolism of a Low Gradient Stream on the United States Gulf Coastal Plain. Water, 5, 747-766.
4) Görcelioğlu, E. 1992. Havzalarda Orman ve Otlak Alanları Amenajmanının Su
Verimine ve Kalitesine Etkileri. ?stanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi.
Seri B, Cilt 42, Sayı 1
5) Gülcü, S. Çelik, S. Serin, N. Su Kaynakları Çevresinde Uygulanan Ormancılık
Faaliyetlerinin Su Üretimi Ve Kalitesine Etkileri. TMMOB 2. Su Politikaları
Kongresi
6) Limnoloji, Çeviri: Mehmet Borga ERGÖNÜL (3. basımdan çeviri), Türkçe, 2017, 888 sayfa, Nobel Yayınevi
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı, orman ekosistemleri ile sucul ekosistemler arasındaki ilişkilerin ve ormancılık faaliyetlerinin sucul ekosistemler üzerindeki etkileri hakkında üst düzey bilgilerin verilmesi ve bu konuda gerekli bilgi birikiminin kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin kapsamında sucul organizmalar, orman ve sucul ekosistemler arasındaki ilişki ve ormancılık faaliyetlerinin sucul ekosistemler üzerine etkisi yer alacaktır. Sucul ekosistemler üzerine ormancılık faaliyetlerinin etkisi detaylı bir şekilde açıklanıp, alınabilecek önlemler konusunda bilgi verilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
5
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|