ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormancılıkta Biyoteknik Mücadele Yöntemleri ORM591 GÜZ-BAHAR 2+2 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Zararlı böceklere karşı feromon tuzakların kullanır
    2-Böcek gelişimine etki eden maddeleri gerektiğinde kullanır
    3-Cezbedici maddeleri etkin olarak kullanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler4012424
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   176
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,87 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Orman zararlılarında biyoteknik mücadele yöntemlerine giriş. Biyoteknik mücadelenin gelişimi. K1
    2 Dünyada biyoteknik yöntemlerin durumu ve geleceği K1
    3 Biyoteknik mücadelede avantajlar ve sorunlar. K1,K2
    4 Cezbediciler: Besi cezbedicileri, yumurta bırakma cezbedicileri, kairomonlar K1,K2
    5 Böceklerde feromonlar ve türleri K1,K2
    6 Tuzaklar: besi tuzakları, görsel tuzaklar K1,K2
    7 Tuzaklar: ışık tuzakları, feromon tuzakları, K1,K2
    8 Tuzak ve feromonların zararlı böcekleri izleme amacıyla kullanımı (Monitoring) K1,K2
    9 Türkiye ormanlarında zararlı böcekleri izleme (monitoring) uygulamaları
    10 Tuzaklar ve feromonların zararlılarla mücadele amacıyla kullanımı: kitlesel yakalama, ?cezbet ve öldür? yöntemi, çiftleşmeyi engelleme, şaşırtma tekniği K1,K2
    11 Böcek gelişmesini engelleyiciler ve düzenleyiciler K1,K2
    12 Engelleyici (repellent) ve uzaklaştırıcı (deterrent) maddeler. Yumurtlama engelleyiciler, beslenme engelleyiciler, uzaklaştırıcılar K1,K2
    13 Kısırlaştırıcılar ve kısır böcek salma yöntemi K1,K2
    14 Türkiye orman alanlarında biyoteknik mücadele uygulamaları ve biyoteknik mücadele yöntemlerinin uygulanmasındaki sorunlar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Yalçın KONDUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Birişik, N., 2013. Teoriden Pratiğe Biyoteknik Mücadele, Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü K2. 1988. Rechcigh, J.E., Rechcigh, N.A., Biological and Biyotechnical Control of Insect Pests. Lewis Publishers
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı; öğrencilerin, orman zararlısı durumundaki böceklerin biyolojik ve fizyolojik özelliklerine etki etmek suretiyle gelişmelerini düzenleyen doğal ve yapay bileşiklerin kullanılması yoluyla yapılan mücadele yöntemlerini öğrenmesidir.
    Dersin İçeriği Biyoteknik mücadelenin gelişimi, Dünyada biyoteknik yöntemlerin durumu ve geleceği, Biyoteknik mücadelede avantajlar ve sorunlar, Cezbediciler: Besi cezbedicileri, yumurta bırakma cezbedicileri, kairomonlar, Böceklerde feromonlar ve türleri, Tuzaklar: besi tuzakları, görsel tuzaklar, ışık tuzakları, feromon tuzakları, Tuzak ve feromonların zararlı böcekleri izleme amacıyla kullanımı (Monitoring), Türkiye ormanlarında zararlı böcekleri izleme (monitoring) uygulamaları, Tuzaklar ve feromonların zararlılarla mücadele amacıyla kullanımı: kitlesel yakalama, Cezbet ve Öldür yöntemi, çiftleşmeyi engelleme, şaşırtma tekniği, Böcek gelişmesini engelleyiciler ve düzenleyiciler, Engelleyici (repellent) ve uzaklaştırıcı (deterrent) maddeler. Yumurtlama engelleyiciler, beslenme engelleyiciler, uzaklaştırıcılar, Kısırlaştırıcılar ve kısır böcek salma yöntemi, Türkiye orman alanlarında biyoteknik mücadele uygulamaları ve biyoteknik mücadele yöntemlerinin uygulanmasındaki sorunlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı -
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 5
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 5
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 4
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 3
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster